غنی: میلیاردها دالر مصرف شد اما سیستم الکترونیکی افغانستان تا هنوز منظم نیست

© Photo / ARGرئیس‌جمهور غنی
رئیس‌جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
رییس‌جمهور کشور می‌گوید که میلیاردها دالر آمریکایی در بخش سرمایه‌گذاری بین‌المللی روی سیستم‌های الکترونیکی در کشور ضایع شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ی ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور امروز (سه‌شنبه، 12 اسد) در مراسم افتتاح برنامه‌ی پرداخت معاشات کارمندان خدمات ملکی به صورت الکترونیکی در ارگ ریاست‌جمهوری گفت که با مصرف میلیاردها دالر، افغانستان هنوز موفق به ایجاد یک سیستم الکترونیکی منظم نشده است.

او افزود که هیچ اداره‌ی در افغانستان هنوز سیستمی را ایجاد نکرده که بخش‌های مختلف آن را پوشش دهد.

رییس‌جمهوری کشور به عنوان نمونه از وزارت‌های مالیه، معارف و وزارت داخله نام برد و گفت که در وزارت مالیه، بخش خزاین و پرداخت با سایر بخش‌ها ارتباط نداشت و در وزارت امور داخله هم 17 سیستم موازی وجود داشت.

 غنی: تمرکز بیشتر من امروز روی وحدت ملی و یکپارچگی ماست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
غنی: تمرکز من روی "وحدت ملی و یکپارچگی" ماست؛ مقابل هیچ نیروی ویرانگر زانو نمی‌زنم

به گفته‌ی او، وزارت معارف هم از تعداد دقیق مکاتب و آموزگاران آمار نداشت.

با این حال، او تأکید کرد که افغانستان هم‌اکنون مالکیت روند دیجیتال‌سازی و استفاده از سیستم‌های باز را به عهده گرفته است.

همچنین اشرف غنی در این نشست، برنامه‌ی پرداخت معاشات کارمندان دولتی به صورت الکترونیک و از طریق تلفن را گام مثبت توصیف کرد. او گفت که با استفاده از این برنامه، معاشات کارمندان نظامی و ملکی دولتی، مورد «سوءاستفاده» از سوی نهادهای و افراد دیگر قرار نمی‌گیرد.

آقای غنی به کارمندان نظامی و ملکی دولت اطمینان داد: «بعد از این با تطبیق این برنامه (پرداخت معاشات به شکل الکترونیکی)، این‌ها (کارمندان دولت) به‌صورت یقینی خواهند فهمید که معاش‌شان سر وقت و کامل تأدیه می‌شود و بین این‌ها و معاش‌شان هیچ شخص وسط وجود ندارد.»

رئیس جمهور گفت که در این برنامه‌ی پرداخت معاشات، تمامی اعضای نهادهای امنیتی و دفاعی می‌توانند معاش‌شان را از طریق تلفن‌های معمولی و بدون انترنت دریافت کنند. رییس‌جمهوری کشور تأکید کرد که آنان معاشات‌شان را به خانواده‌های‌شان در هر کجا که باشند، می‌توانند حواله کنند.

از سویی هم، او گفت که با تطبیق این برنامه، هیچ نهادی نمی‌تواند تعداد کارمندان خود را پنهان و زمینه را برای فساد اداری مهیا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала