افغانستان تحت حاکمیت طالبان به انزوا خواهد رفت

© @https://twitter.comافغانستان تحت حاکمیت طالبان به انزوا خواهد رفت
افغانستان تحت حاکمیت طالبان به انزوا خواهد رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
فرستاده وِیژه امریکا در امور صلح افغانستان گفته است که طالبان اگر از راه نظامی قدرت را به دست بگیرد، از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا می‌گوید که ه امریکا برای دستیابی به یک راه حل صلح آمیز در افغانستان همچنان متعهد است.

رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
نبیل: افغانستان هزینه سنگین صلح نیابتی خلیلزاد با طالبان را می پردازند

آقای خلیلزاد در مورد این که آیا امریکا مسوولیت اخلاقی و سیاسی دارد تا افغانستان پس از خروج به سرنوست، دوران خروج شوروی پیشین از این کشور، دچار نشود، گفت: "ما این نکته را در نظر داشتیم. آنچه در دهه 90 (میلادی) اتفاق افتاد، نباید تکرار شود و اینکه ما با افغان‌ها کار بزرگی انجام دادیم، یک فداکاری بزرگ از طرف افغانها با حمایت ما برای بیرون کشیدن شوروی شد، و سپس ما افغانستان را رها کردیم، و یک جنگ وحشتناک رخ داد و چالش هایی را به ویژه در 11 سپتامبر ایجاد کرد."
او افزوده است: "بنابراین، ما نمی خواهیم آن اشتباه را تکرار کنیم. ما در اصل با طالبان برای خروج توافق داریم. اما ما طالبان را به عنوان بخشی از یک استراتیژی، یعنی برنامه ای برای خروج ایمن نیروهای امریکایی تعامل کردیم."
در افغانستان، درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان وجود دارد، که مناطق قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و حملات را علیه شهرهای بزرگ آغاز کرده اند. بی ثباتی در افغانستان با وجود وعده های دولت امریکا مبنی بر تکمیل خروج نیروها از خاک افغانستان تا 11 سپتامبر در حال افزایش است.
در سال 2020، واشنگتن و طالبان در دوحه اولین توافقنامه صلح را در بیش از 18 سال جنگ امضا کردند. این قانون خروج نیروهای خارجی از افغانستان را در 14 ماه و آغاز گفتگوی بین الافغانی پس از تبادل اسرا پیش بینی می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала