واکنش عبدالله عبدالله به حمله مسلحانه بالای خانه وزیر دفاع

© https://www.facebook.com/AFGHANCE عبدالله: بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد
 عبدالله: بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که در نتیجه قیام سرتاسری و خودجوش مردم علیه طالبان، دست تروریستان اجنبی از سر ملت افغانستان کوتاه خواهد گردید.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی کشور در پیامی حمله مهاجمان مسلح بالای مهمانخانه بسم‌الله محمدی وزیر دفاع در شهر کابل، را محکوم کرده است.

پیام بسم‌الله محمدی پس از حادثه امشب در شیرپور شهر کابل+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
پیام بسم‌الله محمدی پس از حادثه امشب در شیرپور شهر کابل+ویدیو

وی گفته:" خوشحالیم که در این رویداد تروریستی به‌برادر و همسنگر گرامی‌ ما جناب سترجنرال بسم‌الله محمدی و خانوادۀ محترم‌شان آسیبی نرسیده است. اما متأسفانه در این حملۀ ظالمانه و غیرانسانی هراس‌افگنان تبه‌کار، شماری از باشندگان محل زخم برداشته و خانه‌های همجوار تخریب گردیده است".

او افزوده که این حمله همزمان با قیام سرتاسری شهروندان کابل در نکوهش تروریستان و حامیان‌شان اتفاق افتاد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی گفته، مردم کابل با بیرون‌شدن در جاده‌ها و بالا رفتن بر بام خانه‌ها با صدای بلند «الله اکبر» پاسخ دندان‌شکن و بی‌سابقه به دشمن بی‌رحم، بی‌مروت، ظالم و خداناباور دادند. در نتیجۀ این قیام سرتاسری و خودجوش، انشاالله دست تروریستان اجنبی از سر ملت افغانستان کوتاه خواهد گردید.

آقای عبدالله تاکید کرده که تروریستان بدصفت با راه‌اندازی حملۀ گسترده و برنامه‌ریزی‌شده به منزل بسم‌الله‌خان محمدی در پی خلق فاجعه به هدف تحت شعاع قراردادن حماسۀ ماندگار مردم کابل بودند که خوشبختانه به‌هدف شوم و ناروای‌شان نرسیده و ناکام گردیدند.

وی بیان داشته،  اطمینان داریم که این حملات تروریستی نه تنها خللی در ارادۀ ما در مبارزه با تروریسم، دفاع از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، استقلال، عزت و وقار افغانستانِ سربلند وارد نخواهد کرد؛ بل عزم ما را در سرکوب دشمن و برگرداندن امن و نظم در جامعه جزم‌تر می‌سازد.

گفتنی است که حوالی ساعت 8:00 شام روز سه‌شنبه (12 اسد) شماری از مهاجمان مسلح با انفجار موتر بمب‌گذاری شده به مهمانخانه بسم‌الله محمدی وزیر دفاع ملی در ناحیه شیرپور شهر کابل حمله کردند.

پس از این حمله، نیروهای امنیتی وارد عمل شده و همه مهاجمان را از پا درآوردند. نهادهای امنیتی تاهنوز درباره شمار مهاجمان و احتمال تلفات نظامیان و غیرنظامیان در این انفجار و حمله چیزی نگفته اند.

تاکنون گروهی نیز مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала