اتمر: جنایات طالبان حد ندارد، آنها 3 هزار بیگناه را در یک ماه کشته‌اند

© Photo / MFA Afghanistan Flag of Afghanistanمحمد حنیف اتمر
محمد حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه کشور جنایات طالبان در یک ماه اخیر را وصف‌ناپذیر خوانده می‌گوید، این گروه تنها در یک ماه گذشته بیش از 3هزار تن غیر نظامی بیگناه را کشته اند.

 به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه کشور در دیدار با سفرای و نمایندگان کشورهای همسایه گفت در نتیجه حملات جنبش طالبان (گروه ممنوع در روسیه) تنها در ماه گذشته بیشتر از 3000 تن کشته شده و حدود 300 هزار تن دیگر از   غیرنظامی در مرکز هلمند و 42 غیرنظامی دیگر در شهر کندهار زخمی شده اند.

گفت و گوی تیلیفونی اتمر با وزیر خارجه هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
افغانستان خواستار برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل شد

آقای اتمر در این دیدار گفت: «جنایات جنگی طالبان وصف‌ناپذیرند و حملات جنگجویان این گروه در تبانی مستقیم با بیش از ده هزار تروریست منطقه‌یی صورت گرفته است».

وزیر امور خارجه اظهار داشت که گسترش حملات خونبار طالبان طی چند ماه اخیر سبب کشته‌شدن بیش از سه‌هزار انسان، آواره‌شدن بیش از سه‌صدهزار تن، و برهم‌خوردن نظم و ارایهٔ خدمات در نیمی از ولسوالی‌های کشور گردیده است. در حال حاضر، 18 میلیون انسان با وضعیت ناگوار بشری روبرو اند.

وزیر خارجه گفت که حملات طالبان در تبانی مستقیم با بیش از ده هزار تروریست منطقه‌یی (لشکر طیبه، تحریک طالبان پاکستان، انصارالله، جندالله، القاعده، جنبش اسلامی ترکستان شرقی، جنبش اسلامی ازبکستان) صورت گرفته است.

در این دیدار، کشورهای منطقه و سازمان ملل متحد حمایت‌شان را از قطع فوری خشونت‌ها و تقویت روند صلح اعلام داشتند.

شایان ذکر است که وزیر امور خارجه اخیرا در دیدار با نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل خواهان تحقیق، مستندسازی و مجازات مرتکبان جنایات جنگی اخیر در کشور شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала