اعلامیه رئیس جمهور غنی در پیوند به حمله به خانه بسم الله محمدی

© @https://twitter.com/ARG_AFG غنی: تمرکز بیشتر من امروز روی وحدت ملی و یکپارچگی ماست
 غنی: تمرکز بیشتر من امروز روی وحدت ملی و یکپارچگی ماست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری با اشاره به حمله شب گذشته بر خانه بسم الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع، می گوید که جنگ طالبان فتنه و فساد است و بر اساس ارشادات الهی، در مقابله فتنه گران و مفسدین ایستادگی ضروری است.

به گزرش اسپوتنیک، دفتر رسانه‌ی ارگ امروز در اعلامیه به نقل از رئیس جمهور غنی، حمله شب گذشته در کابل محکوم کرده است.

رئیس جمهور غنی گفت که جنگ طالبان فتنه و فساد است و بر اساس ارشادات الهی در مقابل فتنه گران و مفسدین، ایستادگی ضرورت است، چنان ایستادگی محکم که در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی از سوی هموطنان ما صورت گرفت و این روند ادامه خواهد یافت.

 عبدالله: بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
واکنش عبدالله عبدالله به حمله مسلحانه بالای خانه وزیر دفاع

در بیانیه ارگ ریاست جمهوری، هیچ اشاره ای به بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع نشده است.

قابل ذکر است که وزارت داخله تأیید کرده که در حملۀ شب گذشته (سه‌شنبه، 12 اسد) بر خانه سرپرست وزارت دفاع ملی در کابل، 8 تن به‌شمول یک زن جان باخته‌ و بیش از 20 تن دیگر، زخمی شدند.

این حمله حوالی ساعت 8 شب گذشته در منطقۀ شیرپور از مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل هنگامی صورت گرفت که در نخست یک موتر بمب‌گذاری شده در نزدیک خانه آقای سرپرست وزارت دفاع انفجار داده شد و سپس چهار مهاجم با نگهبانان، درگیر شدند.

گروه طالبان امروز (چهارشنبه) با پخش خبرنامه‌ای، مسؤولیت حملۀ شب گذشته بر خانه بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی را به‌عهده گرفتند.

طالبان در اعلامیه خود گفته‌اند که این حمله، آغاز عملیات‌های انتقامی بر هسته‌ها و مقامات دولت افغانستان است، که فرمان حمله علیه این گروه در مناطق مختلف کشور می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала