اتحادیه اروپا خواستار رسیدگی به جنایات جنگی در افغانستان است

© REUTERS / Olivier Hoslet اتحادیه اروپا خواستار رسیدگی به جنایات جنگی در افغانستان است
 اتحادیه اروپا خواستار رسیدگی به جنایات جنگی در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2021
عضو شوید
اتحادیه اروپا خواستار رسیدگی به نقض قوانین حقوق بشر در افغانستان در مناطق تحت کنترل طالبان است.

به گزارش اسپوتنیک، دربیانیه‌ای مشترک جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یانتس لنارچیچ کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا، آمده است: نقض اصول حقوق بین الملل بشردوستانه و حقوق بشر همچنان کشور را متزلزل می‌کند، به ویژه در مناطق تحت کنترل جنبش طالبان. صحبت ما در مورد اعدام‌های غیرقانونی غیرنظامیان، ضرب و شتم عمومی زنان، تخریب زیرساخت است. برخی از این اقدامات ممکن است جنایت جنگی باشد و باید مورد بررسی قرار گیرد. شبه نظامیان و فرماندهان طالبان باید این امر باید پاسخگو باشند."

شهر کندهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
آمریکا و انگلیس قتل عام غیرنظامیان در کندهار از سوی طالبان را جنایت جنگی خواندند

این درحالیست که تأدین خان، عضو شورای عالی مصالحۀ ملی و فرمانده پیشین پولیس کندهار می‌گوید که طالبان در یک ماه گذشته در حدود نُه‌صد تن را در این ولایت از خانه‌های شان بیرون کشیده و کشته‌اند.
تأدین خان می‌افزاید که طالبان هیچ‌چیزی را به‌نام حقوق‌بشر نمی‌فهمند: «در یک و نیم ماه گذشته احتمال دارد هشت‌صد تا نُه‌صد تن را برده و شهید کرده باشند. خسارات به مردم وارد شده اما وحشتی‌که در بولدک شده بخشیدنی نیست».
دیده‌بان حقوق‌بشر نیز می‌گوید که طالبان با پیشروی در غزنی، کندهار و دیگر ولایت‌های افغانستان، سربازان پولیس و غیرنظامیان را که ادعا می‌شود با حکومت افغانستان ارتباط دارند بازداشت کرده و اعدام صحرایی کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала