مارشال دوستم به سیاستمداران: جمع شوید و یک تصمیم قوی بگیرید

© Photo / A Aمارشال دوستم به سیاستمداران: جمع شوید و یک تصمیم قوی بگیرید
مارشال دوستم به سیاستمداران: جمع شوید و یک تصمیم قوی بگیرید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2021
عضو شوید
رهبر حزب جنبش ملی که به تازگی از کشور ترکیه به افغانستان آمده است می‌گوید که توطئه‌ٔ دشمن بزرگ است و برای درهم‌کوبیدن این توطئه نیاز است تا همه‌ٔ سیاستمداران گردهم‌ آیند و یک تصمیم قوی بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، مارشال عبدالرشید دوستم رهبر جزب جنبش که به تازگی از ترکیه به افغانستان برگشته است، در یک نشست در کابل از رهبران سیاسی می‌خواهد که دربارۀ اوضاع کنونی، تصمیم نیرومند بگیرند و از افغانستان، دفاع کنند.

برگشت مارشال دوستم به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
برگشت مارشال دوستم به افغانستان

آقای دوستم می‌گوید که در وضعیت کنونی کشور، باید جلسه و تدابیر گرفته شود: این دسیسه و توطیئه خورد نیست، به حرکت‌های خورد و ریزه نمی‌توانیم این گپ ها را خنثی کنیم."
وی خطاب به سیاستمداران و جنرال می‌گوید: "یک قوی تصمیم بگیریم، باید از این وطن دفاع بکنیم، پلان‌های شوم دشمن را بارها خنثی کردیم و خدا کند که اینبار هم بتوانیم خنثی کنیم و جواب فراموش ناشدنی به آنها بدهیم."
مارشال افغانستان خطاب به مردم نیز می‌گوید که آنها تنها نخواهد گذاشت: امروز آمدیم که در مقابل دشمن ایستاد شویم و سینه خود را سپر کنیم و این را اثبات کنیم که در تاریخ ما فریبکار نیستیم. ما ملت را فریب نمی‌دهیم، چیزیکه گفتیم به همی گپ خود ایستاد هستیم، تا قدره خون در بدن ما است، در پهلوی مردم ایستاد می‌شویم و از این خاک دفاع می‌کنیم.
مارشال دوستم رهبران سیاسی را با توجه به وضعیت کنونی کشور، به بسیج دعوت می‌کند و خطاب به آنان می‌گوید که "همه باید بر یک دیگر، اعتماد کنیم." وی افزود که ما باید همدیگرپذیر باشیم تا دشمن را ازبین ببریم.
رهبر حزب جنبش ملی می‌گوید که فشارها بر ولایت‌های جوزجان، تخار، هرات، هلمند و کندهار بیشتر شده‌اند تا یکی از این ولایت‌ها، سقوط داده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала