دولت افغانستان تعهدنامه بین‌المللی شفافیت مبارزه با فساد اداری را امضا کرد

© ارگ ریاست جمهوری دولت افغانستان تعهدنامه بین‌المللی شفافیت مبارزه با فساد اداری را امضا کرد
دولت افغانستان تعهدنامه بین‌المللی شفافیت مبارزه با فساد اداری را امضا کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
عضو شوید
کمیسیون مبارزه با فساد اداری کشور سند تعهد شفافیت مبارزه با فساد اداری را با کنوانسیون مبارزه با فساد اداری سازمان ملل متحد امضا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هشت صبح، عبدالقیوم نظامی، رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری، روز یک‌شنبه، هفدهم اسد، سند تعهد شفافیت مبارزه با فساد اداری را امضا کرد. بر بنیاد این سند، حکومت افغانستان به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با فساد اداری تعهد سپرد که در امر مبارزه با فساد اداری در کشور با شفافیت عمل می‌کند و جامعه مدنی را در جریان این روند قرار می‌دهد.

طالبان بیشتر بخش‌های مرکز ولایت سرپل را به‌دست گرفته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
ساختمان ولایت، فرماندهی پولیس و امنیت ملی سرپل به تصرف طالبان درآمد

نظامی در نشست خبری کمیسیون مبارزه با فساد اداری گفت که انعکاس تلاش‌های مبارزه با فساد در ادارات کشور در گزارش‌های بین‌المللی نشان‌دهنده قناعت جامعه جهانی از عمل‌کرد دولت در امر مبارزه با فساد اداری در افغانستان است.

فرخ‌لقا اونچی زاده، معاون کمیسیون مبارزه با فساد اداری، تصریح کرده است که امضای این تعهدنامه دولت افغانستان را مکلف می‌کند تا برنامه و چهارچوب زمانی کامل پروسه ارزیابی خود‌ی‌اش را در امر مبارزه با فساد با جامعه مدنی و مردم در میان بگذارد.

سند تعهد شفافیت از طرف ائتلاف جهانی برای تطبیق کنوانسیون مبارزه با فساد اداری سازمان ملل متحد به کمیسیون مبارزه با فساد اداری فرستاده شده است.

 تا کنون ۲۷ کشور جهان این تعهدنامه را امضا کرده‌اند.

این ائتلاف جهانی برای نظارت از تطبیق کنوانسیون مبارزه با فساد اداری سازمان ملل تلاش می‌کند و دفتر مرکزی آن در ویانا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала