ایزدیار: امریکا باعث به میان آمدن بحران کنونی در افغانستان است

© Photo / K Aایزدیار: امریکا باعث به میان آمدن بحران کنونی در افغانستان است
ایزدیار: امریکا باعث به میان آمدن بحران کنونی در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
عضو شوید
معاون نخست مجلس سنای افغانستان اشاره به عمل‌کرد طالبان از امضای پیمان امنیتی میان واشنگتن و کابل و نیز امضای موافقت نامه صلح میان امریکا و طالبان انتقاد کرد.

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
ایزدیار: امریکا در افغانستان از فرصت‌ها استفاده نکرد و شکست خورد+ویدیو
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمد علم ایزدیار، معاون نخست مجلس سنا بدین باور است که واشنگتن با به رسمیت شناختن هم زمان طالبان و حکومت در افغانستان، باعث به‌میان آمدن بحران کنونی در کشور شده است.

ایزدیار که امروز در مراسم پشتیبانی از نیروهای امنیتی و دفاعی سخن می‌زد، با اشاره به عمل‌کرد طالبان از امضای پیمان امنیتی میان واشنگتن و کابل و نیز امضای موافقت نامه صلح میان امریکا و طالبان انتقاد کرد.

او در این باره بیان داشت: «حتا اگر طالبان به زور افغانستان را اشغال نظامی بکنند، معنایش حاکمیت نیست! معنایش آوردن ثبات نیست! جنگ ادامه پیدا می‌کند، مقاومت ادامه پیدا می‌کند».

آقای ایزدیار افزود: «یک طرف با حکومت افغانستان پیمان امنیتی امضا کردند، از طرف دیگر معاهده‌یی را با طالبان امضا کردند و دو جانب را در افغانستان به رسمیت شناختند. همان آغاز بحران جدید در افغانستان بود. آغاز افزایش بحران در افغانستان بود».

شرکت‌کننده‌گان دیگر مراسم امروز، برگشت نماینده‌گان حکومت و طالبان را به مذاکرات صلح، از راه‌های اصلی نجات کشور از بحران می‌دانند.

شالیزی دیدار، رییس شورای بزرگ مردم کابل تصریح کرد: «قناعتش بده؛ بخواهش، تفاهم کن! گپ بزن! راه حل را پیدا کنیم، افغانستان را نجات بدهیم».

احمد حسین، فعال جامعه مدنی نیز افزود: «این کشور متعلق به تمام اقوام افغانستان است؛ اگر مفادی بیاید، اگر ضرری برسد، ضررش به همه ما می‌رسد».

یادآوری می کنیم، که با آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، جنگ در بخش‌های گونه‌گون کشور از سر گرفته شد؛ آن‌هم در اوضاعی‌که انتظار می‌رفت پس از امضای موافقت‌نامه صلح میان امریکا و طالبان، مذاکرات صلح میان‌افغانان هم به نتیجه مطلوبی برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала