داکتر سپنتا: نیروهای مردمی باید تقویت شود

© Sputnik . Zuhal Sarhadداکتر سپنتا: نیروهای مردمی باید تقویت شود
داکتر سپنتا: نیروهای مردمی باید تقویت شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
عضو شوید
وزیر اسبق وزارت خارجه افغانستان گفته است که نیرونای مردمی برای مقابله با طالبان باید، تقویت شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، رنگین دادفر سپنتا، مشاور امنیت ملی پیشین و وزیر خارجه اسبق افغانستان، از عمل‌کرد نیروهای خیزش مردمی در برابر طالبان و همین‌طور عدم تجهیز آنان از سوی حکومت، انتقاد کرده است. وی می‌گوید که نیروهای مردمی در کشور و به‌ویژه در ولایت هرات باید دربرابر طالبان تقویت شوند.
آقای سپنتا که در یک نشست که دربارۀ بررسی وضعیت امنیتی هرات برگزار شده بود، تقویت نیروهای مردمی در برابر طالبان برای جلوگیری از افتادن شهر هرات بدست این گروه، ضروری است.

  درگیری میان پولیس و نیروهای خیزش‌های مردمی در بغلان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
درگیری میان پولیس و نیروهای خیزش‌ مردمی در بغلان

او هم‌چنین گفت که سیاست‌های نادرست، آتش‌بس موقتی در بخش‌های محدود کشور، منجر به افزایش خشونت‌ها در کشور خواهد شد: "اگر قرار شود کندهار کلان، یا لوی کندهار و پکتیا به آتش بس جدا گانه برود. در این صورت هم روحیه وحدت ملی آسیب می‌بیند. هم به دلیل سیاست غلط این‌ها دست باز پیدا می‌کنند و همه هجوم می‌کنند به ولایت‌ها."
ازسویی هم افرادیکه در این نشست حضور داشتند، تأکید کردند که باید از نیروهای خیزش مردمی به ویژه جبهه مقاومت مردمی که از سوی اسماعیل خان در هرات شکل گرفته‌است، پشتیبانی شود.
صالح محمد سلجوقی، نمایندۀ پیشین مردم هرات در مجلس بیان داشت: "اگر چنین بی‌تفاوتی دوام پیدا کند و ما جبهه مقاومت را هر لحظه تحریک نکنیم، انگیزه ندهیم و به مردم پیام نفرستیم، صد فیصد وضعیت بدتر خواهد شد."
دکتر محمد ناصر فوشنجی، رییس صحت ولایت‌ها در وزارت صحت عامه کشور نیز افزود: "ظلم‌هایی را می‌بیند، یک لشکر بدوی، یک لشکر جاهل می‌آید به هیچ ارزش اهمیت قایل نیست."
یادآوری می کنیم، که بیش از یک هفته می‌شود که جنگ در اطراف شهر و ولسوالی‌های هرات میان دو طرف شدت پیدا کرده که و هر دو طرف متحمل تلفات شده‌اند.افزون بر نظامیان، غیرنظامیان نیز در میان زخمیان وجود دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала