بازگشت کرونا به چین؛ تست اجباری برای 11 میلیون ساکن ووهان

© AFP 2023 / Noel Celisبازگشت کرونا به چین؛ تست اجباری برای 11 میلیون ساکن ووهان
بازگشت کرونا به چین؛ تست اجباری برای 11 میلیون ساکن ووهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
پس از مشاهده و ثبت چندین مورد گونه جدید ویروس کرونا در شهر ووهان چین، مقامات پزشکی این شهر از آزمایش الزامی کرونا برای همه ساکنان این شهر خبر دادند.

مقامات شهر ووهان در چین  جایی که در آن بیماری همه گیر COVID-19 در دسامبر 2019 آغاز شد، اخیرا از انجام آزمایش تشخیص کرونا بر روی تمامی جمعیت این شهر خبر دادند؛ اقدامی که در پی شیوع گونه "دلتای" ویروس کرونا در این شهر و نگرانی‌ها از تبعات همه‌گیری نوع جدید ویروس آغاز شده است. 

دولت چین خواستار اجرای تست عمومی کرونا برای 11.28میلیون نفر جمعیت شهر شد. شهر ووهان منشا شیوع ویروس کرونا در جهان بود. چین سیاست "شیوع صفر" را در مقابله با کرونا دنبال می‌کند.

ترامپ: چین باید بخاطر کرونا 10 تریلیون دالر غرامت پرداخت کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2021
ترامپ: چین باید بخاطر کرونا 10 تریلیون دالر غرامت پرداخت کند

 به گفته لی تائو، معاون دبیر دولت ووهان، این شهر اطلاعات همه ساکنان آن را مطالعه کرد، به استثنای کودکان زیر شش سال و دانش آموزانی که برای تعطیلات تابستانی عزیمت کردند.

گفته می‌شود که شیوع مجدد ویروس کرونا در ووهان مربوط به سویه دلتا می‌شود. مسئولان وزارت بهداشت چین گفته‌اند که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بین کارگران مهاجر در این شهر مشاهده شده است.

این در حالی است که پیش از آن و در طی یک سال گذشته، چین موفق شده بود تا پس از ظهور اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در ووهان، با انجام قرنطینه‌های طولانی و نیز واکسیناسیون عمومی شمار روزانه مبتلایان به بیماری COVID-19 را به صفر نزدیک کند و با بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی، زندگی عادی را بار دیگر در این کشور جاری کند.

مرکز اصلی شیوع  گونه جدید ویروس کرونا به کلان‌شهر نانجینگ، واقع در شرق چین مربوط می‌شود. دو هفته پیش نه نفر از کارگران بخش نظافت فرودگاه بین‌المللی این شهر مبتلا به سویه دلتای ویروس کرونا شده بودند.

 شیوع دوباره این ویروس در قالب نوع جهش‌یافته به سرعت در حال سرایت در ده‌ها شهر این کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала