آیا انتقال مترجمان افغان به آمریکا روی روحیه سربازان تاثیری خواهد داشت؟

© REUTERS / STRINGER دولت جو بایدن مترجمان افغان به آمریکا منتقل می کند
 دولت جو بایدن مترجمان افغان به آمریکا منتقل می کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
انتقال مترجمان افغان به احتمال زیاد تا پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به طول خواهد انجامید. این امر تا چه حد روی روحیه سایر همکاران افغان نیرو های آمرکایی تأثیری خواهد گذاشت.

شبکه تلویزیونی ان بی سی،گزارش کرد، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکنون کمتر از 1 درصد از افغانانی را که با نیروهای آمریکایی همکاری کرده اند و قصد خروج از افغانستان را داشتند، تخلیه کرده است. به گفته این کانال تلویزیونی، طی هفته گذشته، حدود 700 نفر در سه پرواز به ایالات متحده تحویل داده شدند.

​در همین حال بیش از 80،000 مترجمان افغان به عنوان بخشی از برنامه پذیرش، به دنبال ویزای ویژه مهاجرت ایالات متحده (SIV) هستند.

از سوی هم اسوشیتدپرس نوشته است که در این میان 57 کودک و 15 نوزاد نیز شامل بوده‌اند.

کاخ سفیر تأیید کرده است که این گروه از مجموع دو هزار و 500 همکار نیروهای امریکایی در افغانستان‌اند که ویزای مهاجرتی این کشور را دریافت کرده‌اند.

​بر اساس ارقام ارائه شده توسط دولت بایدن، خروج برنامه ریزی شده آمریکا از گروه کوچکی از مترجمان افغان به احتمال زیاد حتی پس از خروج آخرین سربازان آمریکایی از این کشور تا پایان ماه آگست به تعویق خواهد افتاد و برخی ممکن است بیش از دو سال برای بیرون آمدن انتظار بمانند.

یک کاربر دیگر نوشت : 

​پیش از این گفته شده بود که نخستین گروه ترجمانان افغان به تاریخ (30 جولای) وارد ایالات متحده‌ی امریکا شدند. تعداد این ترجمانان با اعضای خانواده‌های‌شان حدود دوهزار و 500 نفر گزارش شده است. برای پذیرش مترجمان افغانستانی در آمریکا بودجه 1.1 میلیارد دالری به تصویب رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала