ابراز نگرانی پنتاگون از وضعیت "نادرست" در افغانستان

© Flickr / Ash Carter / Glenn Fawcettابراز نگرانی پنتاگون از وضعیت "نادرست" در افغانستان
ابراز نگرانی پنتاگون از وضعیت نادرست در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
عضو شوید
پنتاگون با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی جاری در افغانستان می‌گوید که نیروهای امنیتی افغانستان توانایی مبارزه با طالبان را دارند.

به گزارش اسپوتنیک،جان کربی،‌ سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده "پنتاگون" گفته که آمریکا از وضعیت کنونی در افغانستان نگران است، اما نیروهای امنیتی افغان توانایی مبارزه با طالبان را دارند.

اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
هشدار طالبان به آمریکا از دخالت در امور افغانستان

آقای کربی با اشاره به سقوط شماری از مرکزهای ولایت‌ها به دست طالبان گفت، نیروهای افغان مسوول دفاع از شهرها و مردم خود هستند و اکنون برای غلبه بر وضعیت، به رهبری خود متکی بوده و برای بیرون رفت از این بحران، باید ارادۀ قوی نشان دهند.

این در حالی است که دو روز پیش نیز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که نیروهای امنیتی افغانستان قادر به مهار و سرکوب حملات طالبان می‌باشند.

جین ساکی سخنگوی کاخ سفید گفت که رئیس جمهور بایدن "احساس می‌کند و اظهار کرده که دولت و نیروهای امنیتی افغانستان آموزش، تجهیزات و نیروی کافی را در اختیار دارند و اکنون زمان رهبری و اراده برای مواجهه با تجاوز و خشونت طالبان است."

این در حالی است که همزمان با آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان بر خلاف تعهدشان میز مذاکره را ترک و حملات شان را در نقاط مختلف کشور افزایش دادند. در این حملات طالبان صدها غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند و هزاران خانواده مجبور به ترک خانه‌های شان شده‌اند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل موسوم به یونیسف، افزایش خشونت‌ها در افغانستان در روزهای اخیر باعث کشته شدن قریب به 30 کودک شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала