حمله طالبان بر شهر فراه با کشته شدن ۸۰ جنگجو شکست خورد

© facebook Ministry of Defense حمله طالبان بر شهر فراه با کشته شدن ۸۰ جنگجو شکست خورد
 حمله طالبان بر شهر فراه با کشته شدن ۸۰ جنگجو شکست خورد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
عضو شوید
مقامات امنیتی در فراه می‌گویند که حمله طالبان بر شهر فراه شکست خورد و آن گروه در نبرد با نیروهای امنیتی، بیش از ۸۰ کشته داده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، مسئولان امنیتی می‌گویند که طالبان، شب گذشته (دوشنبه، ۱۸ اسد) از سمت شمال غرب یک گروپ 10 نفری شان را به گونه پنهانی از کمربند امنیتی شهر فراه عبور داده بود که هشت تن آنان کشته و دو نفر دیگرشان فرار کردند.

نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
روز خونین برای طالبان در ولایت فراه

خالد حضرتی؛ سخنگوی فرماندهی پولیس فراه می گوید: طالبان شب گذشته از سه محور بر نیروهای امنیتی حمله کردند که با تلفات سنگین مجبور به عقب نشینی شدند.

وی افزود که در میان کشته شدگان طالبان فرماندهان کلیدی شان به نام‌های "ملا شیراحمد، ملا شیرپور بریالی و ملا رحمت مزدور" شامل هستند.

او علاوه کرد: این گروه تعداد زیادی از مجروحان شان را برای درمان به کلینیک‌ ولسوالی‌‌های "پشترود و خاک سفید" انتقال داده‌اند.

حضرتی گفت: نیروهای هوایی هم شب گذشته طالبان مسلح را در روستاهای" ده یک، مروه" و ولسوالی پشترود هدف قرار دادند که دو تانک هاموی پر از مواد انفجاری این گروه را از بین بردند.

سخنگوی فرماندهی پولیس فراه افزود هم اکنون درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در روستای "دوریا" در سمت شمال غرب این شهر ادامه دارد.

به گفته وی، مخالفان در روستای "دوریا" داخل خانه‌های مردم ملکی پنهان شده و از آنجا نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهند که این کار طالبان عملیات نیروهای امنیتی را با کندی مواجه کرده است.

او خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی تلاش می‌کنند به باشندگان محلی آسیبی نرسد و عملیات‌ شان را با احتیاط پیش می برند.

حضرتی در ادامه تأکید کرد: از شب گذشته تاکنون به نیروهای امنیتی هیچ‌گونه آسیبی نرسیده است.

گروه طالبان هم درگیری شب گذشته در فراه را تأئید کرده؛ اما از تلفات شان چیزی نگفته اند.

این در حالی است که از هفته گذشته به این طرف طالبان حملات تهاجمی شان را بر کمربند امنیتی شهر فراه آغاز کرده و تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند.

در همین حال مسئولان امنیتی فراه اما تأکید می‌کنند که کمربند امنیتی این شهر بسیار مستحکم بوده و تمام تحرکات طالبان از طرف نیروهای امنیتی کنترل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала