حملات طالبان بر مزار شریف عقب زده شد

© https://twitter.comطالبان یک دختر را جوان در بلخ تیرباران کردند
طالبان یک دختر را جوان در بلخ تیرباران کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
عضو شوید
مسئولان امنیتی بلخ می گویند که حملات طالبان بر کمربندهای امنیتی شهر مزار شریف از سوی نیروهای امنیتی عقب زده شده و این گروه در پی چندین حمله هوایی، متحمل تلفات سنگین شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های محلی در ولایت بلخ می‌گویند که نیروهای امنیتی و خیزش‌های مردمی، بار دیگر حمله گروه طالبان به ولسوالی دهدادی را عقب زده‌اند.

عطا محمد نور، فرمانده نیروهای خیزش مردمی با نشر یادداشتی در صفحه فیس‌بوکش نوشته است که گروه طالبان از روز گذشته بر اطراف شهر مزارشریف، مرکز این ولایت و ولسوالی دهدادی حملات تهاجمی انجام دادند که در نتیجه مقاومت نیروهای امنیتی و بسیج مردمی این حملات با شکست مواجه شده است.

نور تصریح کرده است که جنگ از دو ماه به این سو در اطراف ولسوالی دهدادی جریان داشت، اما از دو روز به این سو شدت گرفته است. او افزوده است: «طالبان بار دیگر آخرین توان خود را به کار بستند و به خطوط دفاعی ولسوالی دهدادی حمله کردند، اما شکست خوردند.»

اعتراضات به حمایت از نیروهای امنیتی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
اعلام حمایت باشنده گان بلخ از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان

در همین حال، فرهاد عظیمی، والی بلخ گفته است که شام روز دوشنبه (18 اسد)  با بیماری فرمانده پیشین قول اردوی 209 شاهین و زخمی شدن قومندان لوا در جبهه، مشکلاتی به وجود آمده بود، اما در حال حاضر وضعیت در کنترل نیروهای امنیتی است.

گفتنی است که به‌جای خان‌الله شجاع، ذبیح‌الله مهمند به عنوان فرمانده قول اردوی 209 شاهین تعیین شده است.

عظیمی خاطرنشان کرد که فرمانده جدید این قول اردو با تجهیزات و مهمات به بلخ آمده است‌.

از سویی دیگر منابع محلی گفته‌اند که طالبان انبار مهمات قول اردوی 209 شاهین را هدف حملات راکت قرار دادند، اما مسوولان این قول اردو به صورت رسمی این خبر را تأیید نکرده‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع ملی روز سه شنبه، نوزدهم اسد، اعلام کرده است که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای هوایی در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ، 150 جنگ‌جوی طالب کشته شد‌اند.

به گفته این وزارت در این عملیات 19 طالب دیگر زخمی شده‌اند و مقدار زیادی سلاح و مهمات این گروه از بین رفته است.

طبق اعلام وزارت دفاع ملی در عملیات جداگانه تصفیه‌ای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، پاسگاه «بکری» در ولسوالی دهدادی را از تصرف طالبان آزداد کرده‌اند.

وزارت دفاع ملی افزوده است که دوشنبه شب، (18 اسد) ، کماندوهای ارتش  با حمایت نیروهای هوایی عملیات تصفیه‌ای را در این ولسوالی راه‌اندازی کرده‌اند و تا هنوز این عملیات‌ ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала