تجارت بین ایران و افغانستان به طور کامل متوقف شد

© وزارت خارجه افغانستان تجارت بین ایران و افغانستان به طور کامل متوقف شد
 تجارت بین ایران و افغانستان به طور کامل متوقف شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
عضو شوید
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان گفت که طی روزهای اخیر روند تجارت میان دو کشور کاملا متوقف شده است.

به گزارش اسپوتنیک،حسین سلیمی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان درباره وضعیت تجارت میان دو کشور طی روزهای اخیر گفت: درگیری‌ها و مشکلات افغانستان؛ رودررویی طالبان با نیروهای دولتی و به خصوص بمباران این کشور توسط آمریکا باعث توقف کامل روند تجارت و بسته شدن مرزها شده است.

رایزنی نماینده ویژه ایران برای افغانستان با عبدالله عبدالله و حنیف اتمر درباره اوضاع این کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
رایزنی نماینده ویژه ایران برای افغانستان با عبدالله عبدالله و حنیف اتمر درباره اوضاع این کشور

سلیمی در اینباره تصریح کرد: ریسک تجارت در این شرایط بسیار بالا است و چه فروشندگان ایرانی و چه خریداران داخل افغانستان حاضر به قبول این ریسک نیستند. چراکه مشخص نیست وقتی باری به داخل افغانستان می‌رود به دست خریدار برسد یا خیر؛ از طرف دیگر این بارها بیمه هم ندارند و این موضوع میزان ریسک را بسیار افزایش می‌دهد.

وی درباره میزان آسیب احتمالی به کالاهای صادراتی ایران به دلیل ناآرامی‌های اخیر افغانستان نیز توضیح داد: از آنجا که روند تجارت متوقف شده آسیب وارده کم بوده است. اما آمار دقیقی از آن وجود ندارد یعنی نمی‌توان مشخص کرد که چه میزان از بارهای کالایی ایرانی به دست خریداران رسیده است. در شرایط فعلی نمی‌توان آمار دقیقی از افغانستان گرفت.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان ادامه داد: بسیاری از بازرگانان افغانستان نیز کار را متوقف کرده‌اند و منتظر بهبود شرایط و تعیین تکلیف هستند باید دست کم یک هفته یا ده روز صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала