بی سرنوشی پیمانکاران خارجی نیروهایی امریکایی در دوبی

© REUTERS / Emaar Properties بی سرنوشی پیمانکاران خارجی نیروهایی امریکایی در دوبی
 بی سرنوشی پیمانکاران خارجی نیروهایی امریکایی در دوبی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2021
عضو شوید
برخی از پیمانکاران خارجی که کار های لوژیستکی جنگ دراز مدت امریکا در افغانستان را پیش می بردند، حالا این افراد در شهر دبی گیر مانده اند و نمی توانند به زادگاه شان بر گردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، بعد از  حدود دو دهه حضور نیرو های ایالات متحده امریکا در افغانستان، حالا خروج سریع آنها، موازنه زندگی هزاران پیمانکاران امنیتی خصوصی از بعضی از فقیر ترین کشور های جهان را برهم زده است؛ پیمانکارانی که نه با اسلحه، بلکه با دستان شان در خدمت نیروی های نظامی امریکا بوده اند.

وزیر دفاع امریکا: همه پیمانکاران نظامی افغانستان را ترک می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
وزیر دفاع امریکا: همه پیمانکاران نظامی افغانستان را ترک می‌کنند

آن‌ها سال‌ها به وظایف پاک کاری، آشپزی، ساختمانی، پیش خدمت های رستورانت، به عنوان متخصصان فنی در قرارگاه های نظامی امریکا، کار کرده اند.

با خروج سریع سربازان خارجی از افغانستان، بسیاری از این کارگران خارجی، کوشش کردند تا به زادگاه شان فلیپین و یا کشور های دیگر بروند؛ اما آن‌ها به دلیل وضع محدودیت‌های پرواز های بین‌المللی ناشی از پاندمی کرونا، در هوتل ها در بسیاری از نقاط دبی گیر مانده اند.

در حالی که ایالات متحده امریکا سربازان باقی‌مانده اش را از افغانستان خارج می‌کند و پایگاه هایش را ترک می کند، کارشناسان می‌گویند که خروج بی‌نظم لوجیستیکی اردوی پنتاگون، یک حقیقت ناگوار در سیستم خصوصی شده را برملا می کند که مدت‌ها برای سوء مدیریت مساعد بوده است، یک سیستم که وسیعاً توسط مالیه دهندگان امریکایی تمویل می شود، اما خارج از حوزه قانون امریکایی قرار دارد.

انتونی گوردسمن، تحلیلگر امور امنیت ملی در مرکز مطالعات استراتیژیکی و بین المللی در واشنگتن در این باره توضیح داد: «این همان وضعیتی است که پیمانکاران خارجی در سرتاسر جهان از آن متأثر اند: انسان‌هایی که به ندرت می‌دانند که به کجا می‌روند و به مجردی که به جای برسند، خود را در چارچوب روابط بسیار نامطمئن، که وضعیت حقوقی و حرکت شان را تعیین می کند، می یابند»

او افزود که «شرایط قرارداد ها در جنگ می‌توانند واقعاً کارفرمایان را از مسئولیت بزرگ سبکدوش کنند … حتی حق برگشت نیز ممکن است نامشخص باشد».

در حالی که روشن نیست چه تعداد از مردم بعد از خروج از افغانستان، در خارج گیر مانده اند، یک خبرنگار اسوشیتدپرس دست کم ده‌ها پیمانکار فلیپینی را از انجنیران شرکت ساختمانی فلور (Fluor) در هوتل موفنپیک در «بور دبی» در منطقه بخش قدیمی شهر دوبی دیده است.

مدیر هوتل از دادن معلومات در باره مهمانان هوتل خودداری کرده گفت که «اجازه ندارد تا حضور و معلومات در باره مهمانان هوتل یا جزیئات در باره شرکای هوتل را به دلیل رعایت حفاظت داده‌های خصوصی فاش کند».

فرمانده مرکزی اردوی ایالات متحده امریکا اظهارات در باره پیمانکاران امنیتی خصوصی را رد کرد و همه پرسش ها را به شرکت های آن‌ها ارجاع نمود.

همین‌طور دفتر پیمانکاری اردوی ایالات متحده امریکا و قونسولگری فلیپین در دبی، به پاسخ به تقاضای های مکرر در مورد پیمانکاران بی سرنوشت فیلیپینی خوداری کردند.

براساس جدید ترین ارقام بازرس کل ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان، در آغاز ماه جون، 2491 پیمانکار خارجی در قرار گاه های امریکایی در افغانستان حضور داشتند، در مقایسه با ماه اپریل که شمار آن‌ها به 6399 نفر می رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала