طراحی تفصیلی بیش از ۴۲ بند آبگردان در کشور تکمیل شد

© https://twitter.comطراحی تفصیلی بیش از ۴۲ بند آبگردان در کشور تکمیل شد
طراحی تفصیلی بیش از ۴۲ بند آبگردان در کشور تکمیل شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2021
عضو شوید
اداره ملی تنظیم امور آب اعلام کرد که مطالعه امکان‌سنجی و طراحی تفصیلی بیش از ۴۲ بند ‌آب‌گردان در سراسر کشور تکمیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، احمدویس بصیری، معاون تخنیکی اداره ملی تنظیم امور آب، روز چهارشنبه، بیستم اسد، در یک  نشست خبری گفت که مطالعه امکان‌سنجی و طراحی تفصیلی بیش از ۴۲ بند در سراسر کشور تکمیل شده است.

حمله طالبان بر بند سلما و شاه و عروس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2021
حمله طالبان بر بند سلما و شاه و عروس

با این حال، اداره ملی تنظیم آب می‌گوید که بیش‌ترین تمرکز این اداره جهت مدیریت منابع آبی کشور جذب سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک سکتور خصوصی و نهادهای بین‌المللی در بخش مدیریت منابع آب است.

بصیری هم‌چنان گفت که اسناد تخنیکی جهت تمویل پروژه انتقال آب دریای پنجشیر به کابل تکمیل شده است.

این پروژه قرار است به کمک مالی بانک توسعه آسیایی تطبیق شود و طی آن سالانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب از دریای پنجشیر به کابل انتقال داده خواهد شد.

به گفته بصیری، بیش از ۲.۲ میلیون نفر در کابل از این پروژه بهره ‌مند خواهند شد.

بصیری خاطرنشان کرد که برای مدیریت منابع آبی به طور مجموعی ۲۲۸ استیشن نظارتی آب‌های سطحی و ۸۰۰ استیشن نظارتی آب‌های زیرزمینی در ۲۷ ولایت کشور فعال است.

معاون تخنیکی اداره ملی تنظیم امور آب افزود که کار ساخت ۶۹ کانال کوچک و بزرگ از جمله کانال‌های بزرگ فاز اول بند کمال‌خان، فاز دوم نهر شاهی در لغمان، فاز اول و دوم نهر سراج هلمند جریان دارد.

از سویی هم، بانک توسعه آسیایی ۷۰۰ هزار دالر برای دیجیتل‌سازی اداره تنظیم امور آب سرمایه گذاری می‌کند.

بصیری تأکید کرد که طرح خصوصی‌سازی توزیع آب و نیز عصری‌سازی سیستم سنتی توزیع آب از جمله فعالیت‌های مهم اداره ملی تنظیم امور آب است.

از سویی دیگر، معاون تخنیکی اداره ملی تنظیم امور آب از مردم خواست تا با توجه به خشک‌سالی، تغییرات اقلیمی، افزایش نفوس و کاهش منابع آبی کشور، در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала