واکنش مشاور امنیت ملی پاکستان به کارزار «پاکستان را تحریم کنید»

© Photo / M.Yواکنش مشاور امنیت ملی پاکستان به کارزار «پاکستان را تحریم کنید»
واکنش مشاور امنیت ملی پاکستان به کارزار «پاکستان را تحریم کنید» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی پاکستان می‌گوید که حساب‌های شبکه‌های اجتماعی در افغانستان و هند دایماً به خاطر بدنام کردن پاکستان استفاده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان روز چهارشنبه، 11 اگست، داده‌های مربوط به ترندز رسانه‌های اجتماعی ضد پاکستان را که بین سال های 2019 تا 2021 راه اندازی شده است را منتشر کرد.

به گفته وی، اکثر آنها از هند و افغانستان با هدف «اطلاعات هدفمند، عمدی و آگاهانه» علیه پاکستان راه اندازی شده است.

یوسف می‌گوید که دولت با تجزیه و تحلیل و داده‌های «جنگ اطلاعاتی» را که پاکستان با آن روبرو است، روشن خواهد کرد.

وی افزود: روی جمع آوری شواهد به‌طور گسترده کار شده است و نتایج آن نشان می‌دهد که حساب های رسانه‌های اجتماعی «از افغانستان و هند بارها و بارها به خاطر بدنام کردن پاکستان مورد استفاده قرار می‌گیرند».

آقای یوسف گفت که اخیراً هشتگ پاکستان را تحریم کنید sanctionpakistan#به صورت آنلاین گسترش یافته است و باید بررسی شود که آیا این ارگانیگ است یا خیر.

در دو روز اخیر، کاربران افغان رسانه‌های اجتماعی با راه اندازی هشتگ پاکستان را تحریم کنید sanctionpakistan# از ملل متحد و جامعهٔ جهانی خواسته اند تا بر پاکستان به دلیل مداخله در امور افغانستان و حمایت از گروه طالبان، تعزیرات وضع کنند.

این هشتگ تنها در فیسبوک بیش از 500 هزار بار نشر شده است و شمار زیاد افغان‌ها به شمول کارمندان ارشد حکومت و قانونگذاران افغان آن را در شبکه‌های اجتماعی کار گرفته اند.

کاربران افغان حتا در زیر پست‌های مقام‌های ارشد امریکایی به شمول صفحۀ فیسبوک و توییتر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا این هشتگ را کار گرفته اند.

حکومت افغانستان همواره پاکستان را به حمایت، تجهیز و تمویل طالبان و سایر گروه‌هایی متهم می‌کند که در افغانستان دست به حملات دهشت افگنی می‌زنند.

غلام محمد اسحاقزی، نمایندهٔ دایمی افغانستان در ملل متحد، در نشست شورای امنیت آن سازمان پیرامون وضعیت افغانستان گفت که هزاران جنگجو از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و در مقابل نیروهای امنیتی افغان می‌جنگند.

مشاور امنیت ملی پاکستان از افغانستان خواست تا شواهد و مدارک خویش را برای اثبات این ادعا ارایه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала