امریکا: مقامات افغان هنوز ابزار لازم برای دفاع از کشورشان دارند

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaامریکا: مقامات افغان هنوز ابزار لازم برای دفاع از کشورشان دارند
امریکا: مقامات افغان هنوز ابزار لازم برای دفاع از کشورشان دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2021
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا گفته است که نیروهای امنیتی افغان نسبت به طالبان بیشتر هستند.

به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا، اعلام کرده است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان حد اقل روی کاغذ، نسبت به طالبان بیشتر هستند، شکست آنها از پیش تعیین شده نیست و تنها سوال رهبری سیاسی و نظامی است.

بایدن: مقامات افغان باید برای کشور خود بنجگند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2021
بایدن: مقامات افغان باید برای کشور خود بنجگند

وی گفت: "این از پیش تعیین شده نیست، اگرچه به نظر می رسد بسیاری تصور می کنند که تحرک طالبان غیرقابل توقف خواهد بود... اینطور نیست. درک این نکته مهم است که اکنون، همانطور که می بینیم، نیروهای امنیتی افغانستان از نظر عددی نسبت به طالبان بیشتر هستند. روز گذشته گفتند که 300 هزار سرباز دارند."
وی در ادامه افزود: "بنابراین، یک بار دیگر تاکید میکنم که مقامات افغان ابزار و پشتیبانی سیاسی را دارند، نیروهای امنیتی آنها همچنان از ایالات متحده حمایت می‌شود، آنها ابزار لازم را دارند، مسلما بر روی کاغذ، تا از کشور محافظت کنند. پرایس گفت: "ما یک سوال در رهبری میبینیم، هم از لحاظ سیاسی و هم نظامی."
گفته های این مقام امریکایی درحالی است که حملات گروه شورشی طالبان در بیشتر ولایات افغانستان افزایش یافته و درحال پیشروی هستند. طالبان تاهنوز شمار زیادی از ولسوالی ها را در تصرف خود آورده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала