عمران‌خان از قول طالبان: تا زمانی که غنی باشد مذاکرات صلح نمی‌شود

© Photo / facebook page of ARGعمران‌خان از قول طالبان: تا زمانی که غنی باشد مذاکرات صلح نمی‌شود
عمران‌خان از قول طالبان: تا زمانی که غنی باشد مذاکرات صلح نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2021
عضو شوید
عمران خان، صدر اعظم پاکستان روز گذشته (چهارشنبه 20اسد) گفته است که رهبران طالبان به وی گفته اند که تا زمانی که اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان باشد، آن گروه حاضر به مذاکرات صلح نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، آریانا نیوز به نقل از رویترز گزارش داد، آقای خان روز گذشته به جمعی از خبرنگاران خارجی در منزلش در اسلام آباد گفت: «سه چهار ماه پیش که رهبران ارشد طالبان به پاکستان آمده بودند، تلاش کردم آنان را [به صلح] ترغیب کنم…شرط [طالبان] این است تا زمانیکه اشرف غنی آنجا [در قدرت] باشد، ما [طالبان] با حکومت افغانستان مذاکره نخواهیم کرد».

این درحالی است که نمایندگان شماری از کشورها، از جمله ایالات متحده ، در حال حاضر در دوحه ، پایتخت قطر، در آخرین تلاش برای آتش بس قبل از 31 اگست-روزی که همه نیروهای خارجی از افغانستان به طور رسمی خارج می شوند-با دو طرف [حکومت و طالبان] صحبت می‌کنند.

نخست‌وزیر پاکستان گفته است که احساس می‌کند دولت افغانستان اکنون در تلاش است تا ایالات متحده را متقاعد سازد که بازگردد و دوباره در مسایل افغانستان دخیل شود.

وی در این باره گفت: «آنها [امریکا] برای 20 سال اینجا بودند … در این 20 سال چی نه کردند که اکنون انجام دهند؟»

این درحالی است که نیروهای امریکایی همچنان از حملات هوایی خود برای حمایت از نیروهای افغان در برابر پیشروی‌های طالبان استفاده می‌کنند، اما هنوز مشخص نیست که آیا این حمایت‌ها پس از 30 اگست ادامه خواهد داشت یا خیر.

خان گفت: «پاکستان «بسیار روشن» گفته است که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان هیچ پایگاه نظامی امریکایی را در پاکستان نمی‌خواهد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала