طالبان، ادعا دارند که مرکز ولایت غزنی را تصرف کرده‌اند

© Sputnikغزنی
غزنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2021
عضو شوید
یکی از سخنگویان طالبان ادعا می‌کند که جنجگجویان این گروه مرکز ولایت غزنی را تصرف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، قاری یوسف احمدی یکی از سخنگویان طالبان امروز پنجشنبه، 21 اسد در توییتر خود نوشته است جنگجویان این گروه کنترول کامل ساختمان ولایت، ساختمان فرماندهی، زندان و چندین تاسیسات و مکان‌ها دیگر در شهر غزنی را در دست گرفته اند.

به گفته احمدی، تعداد زیادی از نیروهای امنیتی افغان در این درگیری جان باخته و ده نیروی دیگر نیز تسلیم شده‌اند.

پیش از این، نصیراحمد فقیری، رئیس شورای ولایتی غزنی به خبرگزاری افق گفته بود که جنگجویان طالبان از سه روز به این‌سو حملات خود را در شهر غزنی افزایش داده، اما بعد از ظهر روز چهارشنبه 20 اسد پیشروی این گروه در شهر غزنی بیشتر شده است.

وی گفته است که در نتیجه درگیری‌ها ساختمان فرماندهی پولیس و قسمت‌هایی از شهر به تصرف طالبان درآمده است.

در افغانستان، درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) چندین سال ادامه دارد که در ماه های اخیر اراضی قابل توجهی را در مناطق روستایی و مرزی تصرف کرده و حمله علیه شهرهای بزرگ را آغاز کرده اند. تشدید تنش در شرایطی صورت می‌گیرد که نیروهای امریکایی خارج می‌شوند که وزارت خارجه روسیه آن را به منزله قبول شکست ماموریت واشنگتن در افغانستان خواند.

طالبان در 6 اگست اعلام کردند که شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز در جنوب غربی افغانستان را تصرف کرده اند. زرنج اولین مرکز ولایتی در افغانستان است که از سال 2016 توسط طالبان تصرف می‌شود. پس از آن، طالبان اعلام کردند که مراکز هشت ولایت دیگر از 34 ولایت افغانستان، از جمله شهر کندز، 60 کیلومتری نزدیکترین گذرگاه مرزی در تاجیکستان را اشغال کرده اند.

به گفته شماری از رسانه های غربی، واگذاری شهر کندز به کنترول شورشیان می تواند به معنای نقطه عطفی در پیشرفت اوضاع در افغانستان باشد، اما کابل خبر مربوط به از دست دادن کنترول کندز را تکذیب کرد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که حملات طالبان در افغانستان همچنان ادامه دارد، اما مسکو هیچ اطلاعاتی در مورد تصرف شهر کندز در دست ندارد. علاوه بر این، ارتش افغانستان گزارش داده که کنترول مرکز یکی از ولایت‌ها را دوباره به دست آورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала