اوضاع افغانستان براساس سناریوی طالبان پیش می‌رود

© AP Photo / Allauddin Khanاوضاع افغانستان براساس سناریوی طالبان پیش می‌رود
اوضاع افغانستان براساس سناریوی طالبان پیش می‌رود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2021
عضو شوید
کارشناس روسی، متخصص در مورد افغانستان گفته است که این گروه درمیدان های جنگ پیشروی دارند، به همین خاطر خواست شان بیشتر است.

گئورگی ماچیتیدزه، آگاه امور افغانستان و کارشناس سابق سازمان ملل متحد در بخش نظارت در زمینه القاعده و داعش به آژانس خبری اسپوتنیک، درمورد اینکه سناریوی طالبان چیست گفت: "به قدرت رسیدن. اما سوال اینجاست که چگونه؟ با خشونت؟ تنها راه فشار ازسوی آنها بر دولت است. وقتی درمیدان جنگ پیشرفت می‌کنند، خواست‌های شان نیز بیشتر می‌شود.
به گفته این کارشناس، طالبان در مناطق شمالی، جایکه نیروهای خود را مستقر ساخته اند، پیشروی دارند: در ولایت‌های بغلان، کندز و تخار، اول از همه، آن ولسوالی هایی که جمعیت غیر بومی در آن زندگی می کنند و پشتون ها از جنوب به طالبان رفتند به دست طالبان افتاده است. این حمایت اجتماعی طالبان است."
ماچیتیدزه، افزوده است که بسیاری از گمرک ها در کنترول طالبان است.
اوضاع در افغانستان در چند ماه گذشته و پس از اعلام برنامه خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از این کشور با تشدید حملات طالبان بدتر شده است.
همچنین در روزهای اخیر، جنگجویان طالبان حملات وسیعی را بر مراکز شهرهای بزرگ از جمله قندهار، هلمند، هرات و نیمروز انجام دادند که صبح امروز نیز ولایت غزنی توسط این گروه سقوط کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала