فرار والی غزنی؛ "مردم این نامردی داوود لغمانی و امثالش را فراموش نخواهند کرد"

© Independent Administration of Local Authorities of Afghanistanفرار والی غزنی؛ "مردم این نامردی داوود لغمانی و امثالش را فراموش نخواهند کرد"
فرار والی غزنی؛ مردم این نامردی داوود لغمانی و امثالش را فراموش نخواهند کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2021
عضو شوید
شورشیان طالبان بامداد امروز پنج‌شنبه 12 آگست شهر غزنی در 130 کیلومتری جنوب غربی کابل پایتخت را تصرف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از سقوط شهر غزنی ویدیوهای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد طالبان داوود لغمانی را در هنگام برگشت به سوی میدان وردک، بدرقه می‌کنند. میرویس ستانکزی نیز تایید کرد که والی غزنی و همراهان وی هنگام ترک این شهر از سوی طالبان بدرقه و پذیرایی شده‌اند.
طبق اظهارات امروز سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان، با اینکه بخش‌هایی از شهر غزنی به دست طالبان افتاده است اما نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور به زودی در بخش‌های دیگر شهر عملیات گسترده خود علیه این گروه را آغاز خواهند کرد.


فرار والی غزنی، واکنش‌های کاربران صفحات اجتماعی ار با خود همراه داشت.
مسرور تابش، کاربری در صفحه فیسبوک خود چنین نگاشته است: داوود لغمانی، والی غزنی در حالیکه نیرو، اسلحه، موترهای زرهی داشت، با بی‌ننگی تمام معامله کرد، مردم این بی‌ننگی و نامردی داوود لغمانی و امثالش را فراموش نخواهند کرد و مطمئن هستم روزی حساب خواهند گرفت.


فواد امان سخنگوی وزارت دفاع ملی نیز در واکنش به فرار والی غزنی نوشته است: "لطفن دیگر بر اساس رابطه‌های شخصی‌تان والی تعیین نکنید که نتیجه‌اش فرار و تسلیم دهی است."


عبدالبصیر فیضی کاربر دیگر در این باره نوشته است: والی غزنی مرتکب خیانت به وطن شد. اگر ارگ ممانعت نکند, ارگان های عدلی و قضایی میتوانند این خائین وطن فروش را در کمترین وقت محکوم به اعدام کنند.


دولت افغانستان حدود چهار ماه پیش داوود لغمانی را به عنوان والی ولایت فاریاب منصوب کرد. پس از اعتراضات گسترده مردمی به انتصاب وی، سر انجام محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان داوود لغمانی را به عنوان والی غزنی تعیین کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала