وزارت خارجه ایران: دیپلمات های ایرانی در هرات در کمال سلامتی و امنیت بوده و نگرانی ندارند

© Photo / سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هراتوزارت خارجه ایران: دیپلمات های ایرانی در هرات در کمال سلامتی و امنیت بوده و نگرانی ندارند
وزارت خارجه ایران: دیپلمات های ایرانی در هرات در کمال سلامتی و امنیت بوده و نگرانی ندارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
عضو شوید
مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران در توئیتی اعلام کرد: دیپلمات های ایرانی همچون دیپلمات های سه کشور دیگری که در هرات حضور دارند، در کمال سلامتی و امنیت بوده و نگرانی ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران پیش از ظهر امروز (جمعه) درباره وضعیت دیپلمات های ایرانی در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در توئیتی نوشت: ‏خبرنگاران زیادی با من تماس می گیرند و درباره سلامتی دیپلماتهایمان در ⁧‫هرات‬⁩ سوال می کنند. با پوزش از این که نمی توانم به سوالات یکایک آنها پاسخ دهم.

وی افزود: دیپلماتهای ما مانند دیپلماتهای سه کشور دیگر که در هرات حضور دارند در کمال سلامتی و امنیت بوده و نگرانی ندارند.

موسوی پیش از این درباره وضعیت پیش آمده در شهر هرات و تصرف آن به دست طالبان در توئیتی نوشته بود: ‏اداره ⁧‫هرات‬⁩ در اختیار نیروهای امارت اسلامی در آمده است. سرکنسول، دیپلماتها و کارکنان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران داخل ساختمان هستند. مرتب با آنها در تماس هستم. نیروهای اداره کننده شهر متعهد به امنیت کامل سرکنسولگری، دیپلماتها و کارکنان آن شده اند.

یادآوری می کنیم، که روز پنجشنبه درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان در اطراف کمربندی ولایت هرات شدت گرفت و ویدئوهایی از حضور طالبان در ارگ هرات منتشر شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала