کاهش و خروج کارکنان سفارت آلمان در کابل

© REUTERS / Pool / Michael Sohnکاهش و خروج کارکنان سفارت آلمان در کابل
کاهش و خروج کارکنان سفارت آلمان در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه اعلام کرد که سفارت کشورش در کابل به علت وضعیت امنیتی در افغانستان روند کاهش و خروج شماری از کارکنان خود را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان به خبرنگاران گفت: آلمان به دلیل اوضاع وخیم امنیتی در افغانستان، کارکنان سفارت خود در کابل را به حداقل نیروی عملیاتی لازم کاهش می‌دهد.

آلمان دوباره از شهروندانش خواست تا افغانستان را ترک کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2021
آلمان دوباره از شهروندانش خواست تا افغانستان را ترک کنند

ماس در ادامه افزود: تیم پشتیبانی بحران بلافاصله به پایتخت افغانستان فرستاده می‌شود تا امنیت سفارت را افزایش دهد.

وی از همه شهروندان آلمانی خواست که فوراً افغانستان را ترک کنند و افزود که پرواز‌های چارتری برای خروج دیپلمات‌ها و کارکنان محلی که در سفارت کار می‌کنند، پیش‌بینی می‌شود.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت ویزا برای افغان‌ها نیز در آینده در آلمان صادر می‌شود تا روند خروج مردم از این کشور تسریع یابد.

اتحادیه اروپا، همزمان با پیشروی‌های سریع نیرو‌های طالبان در افغانستان و ادعای تازه این گروه در باره تسلط بر ولایت‌های بادغیس و هلمند، تهدید کرد که طالبان در صورت مسلط شدن بر افغانستان، با انزوای بین‌المللی روبه رو خواهد شد.

با تشدید حملات طالبان به شهر‌های افغانستان، سازمان‌های اطلاعاتی امریکا پیش بینی کرده اند که نیرو‌های این گروه تا 90 روز دیگر، کابل پایتخت را تصرف کنند.

بریتانیا روز پنجشنبه همزمان با پیشروی گسترده نیرو‌های طالبان در سراسر افغانستان، اعلام کرد که برای تضمین خروج امن دیپلمات ها، نظامیان، شهروندان و تا چهار هزار تن از کارکنان افغان انگلیس از افغانستان، فوری 600 نظامی دیگر به این کشور اعزام خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала