رسانه: طالبان با زره پوش های آمریکایی در راه کابل است

© AP Photo / Brennan LlinsleyUS Military Humvee
US Military Humvee - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
عضو شوید
 یک شبکه خبری آمریکایی گزارش داده است که در طی 20 سال جنگ در افغانستان ده ها عراده وسایط زرهی آمریکایی به دست طالبان افتاده است.

 به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا در گزارشی خبر داد که پس از دو دهه حضور نظامیان آمریکایی و هزینه کردن دست کم 830 میلیارد دالر برای تشکیل دولت در افغانستان، طالبان با غنیمت گرفتن وسایط زرهی و دیگر تجهیزات آمریکایی در حال پیشروی به سوی کابل است.

  متوقف شدن کارهای اداری در ولسوالی‌هایی تحت تصرف طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
با سقوط برخی ولسوالی‌ها ده ها هاموی و رنجر به دست طالبان افتیده است

طالبان از ماه آپریل در حالیکه نیروهای خارجی پس از 20 سال خروج خود را از افغانستان تکمیل می‌کنند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است. بنابر گزارش برخی منابع، در حال حاضر این گروه حدود دو سوم خاک افغانستان را در کنترل خود دارد.

اخیرا سخنگوی طالبان مدعی شد که سقوط شهرهای بزرگ نشانه استقبال افغان‌ها از طالبان است و افزود که آن‌ها درهای مسیر سیاسی را نمی‌بندند.

پیش از این نیز «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان گفته بود که طالبان کنترل قندهار را نه در پی جنگ، بلکه به دلیل فرار ارتش افغانستان که توسط ناتو و ایالات متحده آموزش دیده، به دست گرفتند. 

اظهارات این دیپلمات روس در حالی است که پیش از این روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از مقام‌های آگاه کنونی و پیشین آمریکا گزارش داد دولت بایدن خود را برای سقوط کابل پایتخت افغانستان بسیار زودتر از آنچه چند هفته پیش بیم آن می‌رفت، آماده می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала