سناتور آمریکایی: برای جلوگیری از تصرف کابل توسط طالبان هنوز خیلی دیر نیست

CC0 / Pixabay / برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند
برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
عضو شوید
رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنای آمریکا خواستار آن شد که کشورش به اجرای حملات هوایی علیه طالبان و ارائه پشتیبانی از نیروهای افغان با هدف جلوگیری از تصرف پایتخت افغانستان توسط این گروه شبه نظامی در ضمن تداوم روند خروج سربازان آمریکایی از این کشور بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنای آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد: هنوز برای جلوگیری از تصرف کابل از سوی طالبان خیلی دیر نیست. دولت باید سریعا به منظور توقف پیشروی‌های طالبان با حملات هوایی، ارائه پشتیبانی حیاتی از نیروهای امنیت و دفاع ملی افغانستان در دفاع از پایتخت و جلوگیری از سقوط ظاهرا قریب‌الوقوع این کشور اقدام کند.

این سناتور ایالت کنتاکی هشدار داد: اگر آنها در انجام این کار کوتاهی کنند، مطمئنا تهدید امنیتی علیه آمریکا افزایش خواهد یافت و هزینه‌های انسانی برای افغانهای بی گناه فاجعه بار خواهد بود.

US Military Humvee - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
رسانه: طالبان با زره پوش های آمریکایی در راه کابل است

مک کانل همچنین به این مساله اشاره کرد که با سفیر افغانستان در آمریکا صحبت داشته و گفت که آنها یک "مکالمه فوری" درخصوص "وضعیت امنیتی رو به وخامت در افغانستان و بحرانی انسانی در حال بروز" داشته‌اند.

در روزهای اخیر جمهوریخواهان انتقاداتشان از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن سربازان آمریکایی از افغانستان همچنان که شرایط در این کشور سریعا در ضمن پیروزی‌های طالبان رو به وخامت گذاشته، ابراز کرده‌اند.

طالبان در حال حاضر کنترل دستکم 14 تا از 34 مرکز ولایت در افغانستان را طبق گزارش آسوشیتدپرس در دست دارد. در روزهای اخیر چند شهر مهم شامل قندهار و هرات توسط این شبه نظامیان تصرف شدند.

رهبر اقلیت جمهوریخواه در سنا در بیانیه خود دولت جو بایدن را متهم کرد که در روزهای اخیر با عجله برنامه خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان را با بد شکلی اجرا کرده است.

میچ مک کانل هشدار داد، وضعیت در افغانستان رو به وخامت است و می‌تواند به بحران انسانی منجر شود.

رهبر اقلیت جمهوریخواه سنای آمریکا گفت، با این اوصاف هنوز دیر نشده و می‌توان مانع سقوط کابل به دست طالبان شد.

میچ مک‌کانال گفته است، افغانستان به سمت یک فاجعه عظیم، قابل پیش‌بینی و پیشگیری می‌رود و آمریکا می‌بایست در این زمینه اقدام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала