دانمارک هم از شهروندانش خواست افغانستان را ترک کنند

© Fotolia / Сmfotoworksدانمارک هم از شهروندانش خواست افغانستان را ترک کنند
دانمارک هم از شهروندانش خواست افغانستان را ترک کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
عضو شوید
همزمان با تشدید درگیری ها در افغانستان و سقوط ولسوالی ها، دانمارک از شهروندانش خواسته که هر چه سریع تر، افغانستان را ترک کنند. 

Russia World Cup Denmark - Australia - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
انتقال اریکسن به شفاخانه پس از به هوش آمدن؛ دیدار دنمارک – فنلند لغو شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، جپ کوفود وزیر امور خارجه دانمارک روز گذشته (جمعه) از تمام شهروندانش خواست که افغانستان را ترک کنند.

 او گفته که بحران در افغانستان در حال افزایش است و وضعیت امنیتی در این کشور، بسیار جدی می باشد.

وزیر خارجه دانمارک تأیید کرده که سفارت این کشور در کابل بسته می‌شود، اما به گفته او به دلایل امنیتی نمی‌تواند، تاریخ دقیق آن را افشا کند.

دنمارک و ناری عصر روز گذشته (جمعه) اعلام کردند، به خاطر پیشروی‌های طالبان در افغانستان سفارتخانه‌های خود در کابل را کاملا تخلیه کرده و قصد دارند به تدریج کارکنان خود و همچنین شهروندان افغانستانی را که برای نمایندگی آن‌ها کار می‌کرده‌ و یا با ارتش‌های این دو کشور همکاری داشته‌اند، از افغانستان خارج کنند.

وزارت خارجه سوئدن نیز اعلام کرد که در حال حاضر قصد دارد، شمار کارکنان سفارت خود در کابل را کاهش دهد.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز اعلام کرد که روند بازگرداندن کارکنان سفارت این کشور در کابل به جریان می‌افتد. به گفته او، آلمان پرسنل سفارتخانه خود در کابل را به "حداقل ممکن" کاهش می‌دهد.

این در حالیست که پیش از این کشورهای امریکا، بریتانیا، کانادا، سوئدن، آلمان، کوریای جنوبی و برخی از کشورهای دیگر از شهروندان شان خواسته بودند که فورا افغانستان را ترک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала