انتقال کارکنان سفارت آمریکا به فرودگاه کابل

CC0 / USAID Afghanistan / انتقال کارکنان سفارت آمریکا به فرودگاه کابل
انتقال کارکنان سفارت آمریکا به فرودگاه کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2021
عضو شوید
برخی منابع آمریکایی می‌گویند کارکنان و دیپلمات‌های سفارتخانه این کشور در افغانستان با نزدیک‌شدن طالبان به کابل، به فرودگاه این شهر منتقل شده‌اند.

  به گزارش اسپوتنیک، نشریه «پالتیکو» به نقل از یک منبع مطلع از انتقال کارکنان سفارتخانه آمریکا به میدان هوایی کابل خبر داد.

این نشریه گزارش داد: «با نزدیک‌شدن طالبان به پایتخت افغانستان، کارکنان سفارت آمریکا در کابل به سرعت در حال منتقل‌شدن به فرودگاه بین‌المللی این شهر هستند».

US Embassy in Kabul  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
آمریکا از بین بردن اسناد حساس و محرمانه سفارت خود را در کابل آغاز کرد

این منبع که نامش فاش نشد، به پالتیکو گفت تعدادی از اعضای سفارتخانه آمریکا به فرودگاه منتقل شده‌اند و هم‌اکنون تحت حفاظت نظامیان آمریکایی قرار گرفته‌اند که خود را برای حمله احتمالی طالبان به فرودگاه کابل آماده کرده‌اند.

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای ضمن موافقت با استقرار 5 هزار نیروی نظامی در کابل، به آنها هشدار داد که ایجاد خطر برای آمریکایی‌ها پاسخ نظامی سریع و کوبنده‌ای را در پی خواهد داشت

همزمان «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان ضمن بررسی وضعیت امنیتی این کشور، بر حمایت امنیتی و دیپلماتیک واشنگتن از دولت کابل تاکید کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала