ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری را ملابرادر بر عهده خواهد گرفت

© REUTERS / Ibraheem al Omariریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری را ملابرادر بر عهده خواهد گرفت
ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری را ملابرادر بر عهده خواهد گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2021
عضو شوید
یک منبع نزدیک به طالبان گفته است که ملابردار معاون سیاسی طالبان و رئیس دفتر سیاسی طالبان ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست‌جمهوری را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفته است که هیئتی به رهبری ملابردار معاون سیاسی طالبان و رئیس دفتر سیاسی طالبان ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست‌جمهوری را بر عهده خواهد داشت.

به گفته منبع، این هئیت امروز یا فردا دوحه را به مقصد کابل ترک خواهند کرد.

پیش از این، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان تایید کرد که رئیس‌جمهور غنی از مقامش کناره گیری و کشور را ترک کرده است.

پیش از این رسانه‌های تاجیکستان گزارش دادند که محمد اشرف غنی کابل را به مقصد تاجیکستان ترک کرده و از آنجا به کشور سوم خواهد رفت.

​این در حالی‌ست که گروه طالبان اعلام کرده است که برای تصرف شهر کابل، اراده ندارد از راه جنگ و زور وارد این شهر شود. این گروه در اعلامیه‌ای، گفته است که برای واردشدن مسالمت‌آمیز به شهر کابل، گفت‌وگو با جانب مقابل [حکومت افغانستان] جریان دارد تا روند انتقال به‌گونه‌ی امن و مطمیین انجام شود.

قابل ذکر است که طالبان در حدود 10 روز اخیر نزدیک به 30 ولایت را تصرف کرده‌اند. بیشتر این ولایات بدون کدام درگیری به طالبان واگذار شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала