ترامپ: بایدن به دنبال پیروزی طالبان باید با شرمندگی استعفا دهد

© AP Photo / Matt Rourke / Patrick Semanskyترامپ: بایدن به دنبال پیروزی طالبان باید با شرمندگی استعفا دهد
ترامپ: بایدن به دنبال پیروزی طالبان باید با شرمندگی استعفا دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
عضو شوید
رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که زمان آن رسیده است که جو بایدن رئیس دولت کنونی ، پس از آنچه در افغانستان اتفاق افتاد، کناره گیری کند.

 به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا،در بیانیه‎ای  پس از سقوط دولت افغانستان به دست طالبان، از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواست “با شرمندگی استعفا دهد”.

ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
ترامپ: اگر من رئیس‌جمهور بودم خروج از افغانستان به مراتب بهتر انجام می‌شد

ترامپ در بیانیه خود تاکید کرده، «آنچه بایدن با افغانستان کرد افسانه‌ای بود که یکی از بزرگترین شکست‌های تاریخ آمریکا را رقم زد».

وی در ادامه از جو بایدن خواسته است به خاطر این افتضاح با شرمندگی از سمت خود کناره گیری کند.

ترامپ گفته: « البته این [استعفای بایدن] نباید مسئله بزرگی باشد، زیرا او از ابتدا به طور قانونی انتخاب نشده بود».

او همچنین روز گذشته (یکشنبه) بیانیه دیگری صادر کرد و از دولت بایدن به دلیل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان انتقاد کرد.

وی در این بیانیه گفت: «کاری که جو بایدن با افغانستان انجام داده، مانند یک داستان باورنکردنی است. این به عنوان یکی از بزرگترین شکستهای تاریخ آمریکا ثبت خواهد».

هرچند تصیم به خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان توسط دونالد ترامپ گرفته شده بود، اما آقای ترامپ در واکنش به شرایط به وجود آمده در افغانستان، گفت که قرار نبوده است که این خروج تحت هر شرایطی صورت گیرد و او قصد داشته تنها در صورت فراهم بودن بستر و شرایط مناسب آن تصمیم را عملی سازد.

بایدن دو روز پیش (شنبه) بار دیگر از تصمیم خود دفاع کرد و گفت که “حضور بی پایان آمریکا در بحبوحه درگیری داخلی یک کشور دیگر، برای او قابل قبول نیست.”

دیروز یکشنبه، ارتش و دولت افغانستان پس از ورود گروه طالبان به کابل، سقوط کرد. طالبان تنها در عرض یک هفته، توانست بدون دردسر، بر تمام خاک افغانستان تسلط یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала