پژوهشگر افغان: ما نمی توانیم از خانه بیرون شویم

© Sputnik / Tariq Azimپژوهشگر افغان: ما نمی توانیم از خانه بیرون شویم
پژوهشگر افغان: ما نمی توانیم از خانه بیرون شویم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
عضو شوید
پژوهشگر افغان در خصوص اوضاع شهر کابل می گوید که آنان نمی توانند از خانه بیرون شوند.

یکی از پژوهشگران افغانستان که چندی پیشین پیام‌نامه خود را در ترکیه دفاع کرده بود و در حال حاضر در کابل کار می‌کند با خبرگزاری اسپوتنیک ترکی در خصوص اوضاع امنیتی پایتخت افغانستان صحبت کرد. او به دلیل اوضاع بد امنیتی نام اش را فاش نساخت.

روسیه با نمایندگان دولت جدید در افغانستان ارتباط برقرار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
روسیه با نمایندگان دولت جدید در افغانستان ارتباط برقرار کرد

او تاکید دارد: "ما در حاضر در خانه هستیم،  نمی توانیم به سرک بیرون شویم، بخاطر در همه جا جنگجویان گروه طالبان حضور دارند، ما اطلاع یافتیم که آنان به خانه کسانی‌که در دولت کار می‌کردند حمله می کنند، . من شنیدم که این جنگجویان در حال جستجو در خانه جنرال ها و افسران ارتش افغانستان اند. اگر یافتند با خود به زندان می‌برند، آنها می گویند بعد از سربازان نوبت روزنامه نگاران و دانشمندان خواهد بود".

به گفته این آکادمیسک، شماری از کارمندان دولت به امید خروج از کشور به فردوگاه رفتند: "مردم تلاش خود را برای سوار شدن به هواپیما در فرودگاه ادامه می دهند. ما سه نفر در خانه ماندیم. جنگجویان مردم را در سرک متوقف می‌کنند و هویت شان می‌پرسند، آن‌ها دنبال کارمندان دولت استند، آنان فهرستی را که از مقام‌های که با دولت افغانستان کار کرده اند در اختیار دارند. آنها به خوبی آگاه اند. به همین دلیل نمی‌توانیم برای مدت طولانی در خانه پنهان بمانیم".

این پژوهشگر از دولت ترکیه می خواهد تا از مردم افغانستان حمایت کند: "کشورهای مانند، امریکا، بریتانیا افغان‌های را که پس از اتمام درس به کشور خود بازگشتند، انتقال می دهند و در در آنجا کمک می‌کنند. ما همچنین از ترکیه می خواهیم که امنیت ما را تضمین کرده و برای بیرون بردن ما کمک کند. پس از فروکش شدن این هرج و مرج، ما می خواهیم به کشور خود بازگردیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала