آمادگی هند برای صدور ویزای مسافرتی به افغان‌ها

CC BY-SA 2.0 / Adam Jones / Indian Flag - The Mall - Shimla - Himachal Pradesh - Indiaهند در حال انکشاف سریع باور دارد که زمان آن فرارسیده
هند در حال انکشاف سریع باور دارد که زمان آن فرارسیده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
عضو شوید
 وزارت امور خارجه هند اعلام کرده که به زودی بسته جدید ویزا های مسافرتی را برای افغان‌های که مایل به ترک افغانستان هستند ارائه خواهد داد.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه هند روز سه شنبه  "17 آگست" از معرفی بسته جدیدی ویزا برای خروج سریع افرادی که پس از به قدرت رسیدن طالبان (گروه ممنوع در روسیه) در افغانستان، مایل به ترک کشور هستن، خبر داد.

وزارت امور خارجه  هند گفته است که با درنظر گرفتن وضعیت در افغانستان در حال بازنگری در قوانین ویزا است. وزارت خارجه هند در بیانیه ای که در وب سایت خود منتشر کرد ، اعلام کرد که دسته جدید ویزای X-Misc جدید برای تسریع در رسیدگی به درخواست های ویزای ورود هند معرفی شده است.

گفتنی است روز گذشته، (دوشنبه 16 آگست) آریندام باغچی، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که کشورش آماده است میزبان نمایندگان اقلیت های سیک و هندو باشد که می خواهند افغانستان را ترک کنند.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2021
طالبان از دخالت نظامی هند در افغانستان هشدار دادند

وزارت خارجه هند گفت، دولت آن کشور تحولات در افغانستان را از نزدیک دنبال می کند.

این دیپلمات افزود: ما می دانیم که هنوز برخی از شهروندان هندی در افغانستان هستند که مایل به بازگشت هستند و ما با آنها در تماس هستیم.

گفتنی است روز یکشنبه، (15آگست)  گروه طالبان تصرف افغانستان را با ورود به کابل تکمیل کرد. اشرف غنی از ریاست جمهوری افغانستان کناره‌گیری کرده و از این کشور خارج شده است. او گفت که می‌خواست از ریختن خون جلوگیری کند. بسیاری از کشورهای فعال در افغانستان تصمیم گرفتند تا شهروندان و دیپلمات‌های خودشان را به دلیل نگرانی‌های امنیتی خارج کنند.

منابع رسانه‌ای  هند خبر دادند، 140 هندی شامل همه دیپلمات‌ها و اعضای سفارت دهلی نو در کابل، پرسنل پلیس هند و چهار فعال رسانه‌ای هندی از فرودگاه کابل خارج شدند.

طبق این گزارش‌ها، دیپلمات‌ها و اتباع هندی با یک هواپیمای نظامی ویژه، امروز سه شنبه فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی را ترک کردند.

شبکه ان دی تی وی هند هم گزارش داد، دولت این کشور تصمیم گرفت که همه دیپلمات‌های سفارت خود در افغانستان را از این کشور خارج کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала