جورج بوش تغییر قدرت در افغانستان را تراژدی خواند

© AP Photo / Jacquelyn Martinجورج بوش تغییر قدرت در افغانستان را تراژدی خواند
جورج بوش تغییر قدرت در افغانستان را تراژدی خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
عضو شوید
جورج بوش پسر که در زمان ریاست جمهوری او آمریکا جنگ علیه طالبان را آغاز کرد، با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که با «اندوه عمیق» حوادث افغانستان را تماشا می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک،  جورج بوش، چهل و سومین رئیس‌جمهور آمریکا در یک بیانیه مشترک به همراه «لورا بوش» همسر خود اعلام کرد: «من و لورا با غم و اندوه عمیقی حوادث تراژیکی را که در افغانستان رخ می‌دهد، تماشا کرده‌ایم. قلب ما هم برای مردم افغانستان که این همه رنج کشیده‌اند و هم برای آمریکایی‌ها و متحدان ناتو که این همه فداکاری کرده‌اند، به درد آمده است».

جورج بوش: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اشتباه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
جورج بوش: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اشتباه است

رئیس‌جمهور آمریکا اسبق آمریکا ادامه داد: «افغان‌هایی که اکنون در معرض بیشترین خطر قرار دارند همان کسانی هستند که در خط مقدم پیشرفت در داخل کشور خود بوده‌اند. رئیس‌جمهور بایدن وعده داده است که این افغان‌ها را به همراه شهروندان آمریکایی و متحدان ما خارج خواهد کرد. دولت ایالات متحده این اختیار قانونی را دارد که از درد و رنج پناهندگان در بحران‌های فوری بشردوستانه بکاهد و ما این مسئولیت و منابع را داریم که بدون هیچ تاخیر از عبور ایمن آنها مطمئن شویم. قوی‌ترین متحدان ما به همراه سازمان‌های غیردولتی آماده کمک هستند».

طبق بیانیه بوش پسر، «در چنین مواقعی، خوش‌بین بودن سخت است. من و لورا همچنان ثابت قدم خواهیم ماند. مانند کشور ما، افغانستان نیز متشکل از افراد مقاوم و سرزنده است. تقریبا 65 درصد جمعیت این کشور، کمتر از بیست و پنج سال سن دارند. انتخاب‌هایی که آنها برای فرصت، تحصیل و آزادی انجام خواهند داد، آینده افغانستان را نیز تعیین خواهد کرد».

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در پایان بیانیه اعلام کرد: «من و لورا به همراه یک تیم در "مرکز بوش" همانند دیگر آمریکایی‌ها آماده هستیم تا در این موقع نیاز به کمک، از کمک‌رسانی حمایت کنیم. اجازه دهید همه ما مصمم باشیم که در نجات جان مردم و دعا برای مردم افغانستان متحد باشیم».

 جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا طی روزهای اخیر به دنبال تسلط طالبان بر کابل و بخش اعظم افغانستان تحت انتقادها و فشارهای شدیدی درباره تصمیمش برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان قرار داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала