فرمانده سابق نیروهای بین المللی وضعیت افغانستان را با دانکرک مقایسه کرد

© AP Photo / Evan Vucci فرمانده سابق نیروهای بین المللی وضعیت افغانستان را با دانکرک مقایسه کرد
 فرمانده سابق نیروهای بین المللی وضعیت افغانستان را با دانکرک مقایسه کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
عضو شوید
فرمانده سابق نیروهای بین المللی در افغانستان، وضعیت تخلیه در افغانستان را با یک گوشه جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال دیوید پترائوس، رئیس سابق سیا و فرمانده سابق نیروهای بین المللی در افغانستان، وضعیت تخلیه در افغانستان را با یک گوشه جنگ جهانی دوم مقایسه کرد، زمانی که در عملیات "دینامو"، نیروهای متفقین از طریق دریا از منطقه دانکرک- فرانسه خارج شدند.

عقابان امریکایی جهت جنگ واقعی با روسیه تلاش می ورزند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
دیوید پترائوس: آمریکا از تصمیم خروج از افغانستان پشیمان خواهد شد

پترائوس گفت: رئیس جمهور آمریکا جو بایدن باید به این جنجال گذشته پایان دهد ، انتصاب طرف های مجرم را متوقف کرده و از تصمیم خود دفاع کند.

همه منابع نظامی و دیپلماتیک لازم باید برای تصمیم گیری در محل مستقر و تقویت شود، به جای اینکه با جزئیات زیادی از واشنگتن پردازش شود.  

و باید به طالبان گفته شود که هرگونه تلاش برای دخالت در کار ما ، پاسخی قاطع دریافت خواهد کرد. برای آمریکا، این لحظه ای شبیه دانکرک است. ما باید این را بپذیریم و قاطع و مناسب پاسخ دهیم. پترائوس در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا گفت: ما یک تعهد اخلاقی نسبت به کسانی داریم که خطرات و سختی ها را با ما یکجا تحمل کردند.

به گفته وی، موازات تخلیه از سایگون ویتنامی عادلانه است، اما مقایسه با عملیات در دانکرک به دلیل نیاز به اقدام فوری "در رابطه با افرادی که پشت سر گذاشتیم" تعیین می شود.

پترائوس گفت: "وضعیت واقعاً دلخراش، فاجعه بار و تراژیک است و همه در این تقصیر شریک اند".

پیش از این دیوید پترائوس فرمانده سابق نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، گفت ممکن است واشنگتن از تصمیم خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان پشیمان شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала