دستور طالبان برای احترام به اتباع خارجی و نمایندگی های دیپلماتیک

© AFP 2023دستور طالبان برای احترام به اتباع خارجی و نمایندگی های دیپلماتیک
دستور طالبان برای احترام به اتباع خارجی و نمایندگی های دیپلماتیک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
عضو شوید
نیرو های طالبان (ممنوع در روسیه) دستور گرفتند تا به ساختمان های خالی نمایندگی های دیپلماتیک خارجی در افغانستان داخل نشوند و موتر های دیپلمات ها را متوقف نکنند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز"  یک از مسؤولان گروه طالبان اعلام کرد که این جنبش به نیروهای خود دستور داده نظم را حفظ کرده و وارد هیچ یک از ساختمان‌های هیات‌های دیپلماتیک نشده و یا راه را بر هیچ یک از موتر متعلق به سفارتخانه‌ها نبندند، همچنین از شهروندان خواسته شده طبق روال معمول به سر کار خود بروند.

سفارت امریکا در کابل خواهان پایان فوری یورش های طالبان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2021
سفارت امریکا در کابل خواهان پایان فوری یورش های طالبان شد

 

 

این مسؤول طالبان که نخواست نامش فاش شود، در ادامه گفت: به اعضای طالبان در تمامی سطوح دستور داده شده که به حضور هر کشوری در افغانستان احترام بگذارند.

این در حالی است که سخنگوی دفتر سیاسی جنبش طالبان در سخنانی گفت که اولویت این جنبش پیش از برقراری روابط بین‌المللی سروسامان دادن به امور داخلی افغانستان است.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در در دوحه اظهار کرد: به جز طالبان هیچ نیرویی در خاک افغانستان وجود ندارد و جامعه بین‌المللی باید واقعیتی را که این کشور در حال تجربه آن است بفهمد و درک کند.

وی گفت: طالبان به دنبال تشکیل یک دولت فراگیر سازگار با ملت افغانستان در اسرع وقت است تا بتوانیم در امنیت و به دور از جنگ‌هایی که کشور 40 سال با آن درگیر بوده است، در امنیت زندگی کنیم

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала