آغاز دوباره نشست و برخاست هواپیماها از میدان هوایی کابل

© Afghanistan Civil Aviation Authority (ACAA)آغاز دوباره نشست و برخاست هواپیماها از میدان هوایی کابل
آغاز دوباره نشست و برخاست هواپیماها از میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید از نشست و برخاست هواپیماها از میدان هوایی کابل خبر داد. 
میدان هوایی بین المللی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
هجوم مردم به میدان هوایی کابل؛ شماری کشته شدند + ویدئو و عکس

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کاخ سفید از نشست و برخاست هواپیماهای نظامی و غیرنظامی از میدان هوایی کابل خبر داد. 

سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به خبرنگاران گفت، که میدان هوایی بین المللی کابل برای نشست و برخاست هواپیماهای نظامی و غیرنظامی باز است. 

این مقام عالی رتبه ای امریکا افزود: "میدان هوایی بین المللی کابل باز است، هواپیماها از آن میان هواپیماهای غیرنظامی می توانند نشست و برخاست کنند".

او افزود: از صبح امروز ، 3500 پرسنل نظامی در این میدان هوایی حضور دارند. امروز، پروازهای نظامی امریکا با شهروندان امریکایی و پرسنل دیپلماتیک از میدان هوایی کابل آغاز شده است.

به گفته وی، در طول یک روز گذشته، ایالات متحده بیش از 700 نفر را از کابل خارج کرده است که 150 نفر از آنها شهروندان امریکایی هستند.

در همین حال، اداره هوانوردی ملکی افغانستان هم از تنظیم و پاک کاری میدان هوایی کابل که در اثر یورش مردم خراب و کثیف شده بود، خبر می دهد. 

این اداره در اطلاعیه ای نوشته است: 

هموطنان رنج دیده!
پرواز های ملکی تجاری از میدان هوائی بین المللی کابل هنوز شروع نشده در صورتیکه میدان شروع به فعالیت کند و شرکت های هوائی آماده به شروع پرواز شوند بدون اسناد ذیل به میدان نیائید و باعث از بین رفتن بیت المال نشوید.
۱-پاسپورت
۲-ویزه
۳- تکت سفر
نوت: در صورتیکه شما با نیروهای خارجی و سفارت خانه ها وظیفه اجرا کرده اید ، برای شما از همان اداره تماس گرفته میشود و از دروازه مخصوص داخل میدان نظامی میشوید جهت سفر به خارج از کشور.

یادآوری می کنیم، که در جریان روزهای گذشته هزاران نفر برای بیرون شدن از افغانستان به میدان هوایی کابل یورش برده بودند، که برخی از این افراد حتی پاسپورت و ویزا هم نداشتند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала