ترامپ: من هرگز به اشرف غنی رئیس‌جمهور پیشین اعتماد نداشتم

© AFP 2023 / Mandel Ngan ترامپ: من هرگز به اشرف غنی رئیس‌جمهور پیشین اعتمادی نداشتم
   ترامپ: من هرگز به اشرف غنی رئیس‌جمهور پیشین اعتمادی نداشتم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه ای تلویزیونی اذعان کرد: خاورمیانه را نابود کردیم و میلیون‌ها نفر را کشتیم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز اعلام کرد: اکنون دوره وحشتناکی برای کشورمان است. فکر نمی کنم در اعصار مختلف، کشور ما تا این تحقیر شده باشد. نمی دانم اسم آن را شکست نظامی بگذاریم یا شکست روانی؛ اما تا کنون چیزی شبیه به آنچه اینجا اتفاق افتاد، روی نداده بود.

ترامپ در این باره ادامه داد: شما وضعیتی را شاهدید که هزاران هزار نفر از آمریکایی‌ها و اتباع کشورهای دیگر واقعاً در افغانستان گیر افتاده اند؛ وضعیت به گونه ای است که من نمی توانستم باور کنم چنین اتفاقی در حال روی دادن است. وقتی شما یک هواپیمای نظامی بزرگ را می بینید که مردم در تلاش بودند که از کنار آن و بال هایش سوار شوند و از افغانستان فرار کنند به دلیل ترس بسیار زیادی است که از شرایط موجود داشتند و تعدادی از آنها از ارتفاع خیلی زیاد از هواپیما پَرت شدند. وضعیت جاری در افغانستان و ماجراهای متعاقب آن هرگز قابل قیاس با بالگرد در ویتنام نیست و ما شاهد تحقیرآمیزترین دوره تاریخ آمریکا هستیم.

ترامپ: بایدن به دنبال پیروزی طالبان باید با شرمندگی استعفا دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
ترامپ: بایدن به دنبال پیروزی طالبان باید با شرمندگی استعفا دهد

وی در ادامه اضافه کرد: من از آنها (طالبان) خواستم که با دولت افغانستان توافق کنند؛ اما من هرگز به اشرف غنی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان اعتمادی نداشتم و این موضوع را آشکارا و در خفا هم گفته بودم. به نظر من او واقعاً آدم فاسدی بود. من هیچ وقت او را دوست نداشتم؛ اما به نظر من با توجه به فرارش از افغانستان با پول نقد که برخی گزارش ها گفته بودند و نمی دانم این گزارش ها درست باشد یا نباشد؛ اما شاید این گزارش ها درست باشند.

دونالد ترامپ اذعان کرد: ما این منطقه وحشتناک افغانستان را گرفتیم، جایی که ما اصلاً نباید در آنجا دخالت می کردیم و این تصمیمی وحشتناک بود که وارد خاورمیانه شویم. می‌‎دانم که خانواده جورج بوش از حرف من خوشحال نمی شوند؛ اما به اعتقاد من، وقتی تصمیم گرفتیم وارد خاورمیانه شویم، این بدترین تصمیم تاریخ کشور ما بوده است و مشخص شد که آنجا باتلاق بود و نابود شد. وضعیت خاورمیانه در مقایسه با ۲۰ یا ۲۱ سال قبل بسیار بدتر شده است. این تصمیمی بسیار بسیار بد بود و برای ما تریلیون ها دلار هزینه داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала