رسانه: بایدن قبل از قدرت گرفتن طالبان عرضه دالر به افغانستان را قطع کرد

© REUTERS / Leah Millisرسانه: بایدن قبل از پیروزی طالبان عرضه دالر به افغانستان را قطع کرد
رسانه: بایدن  قبل از پیروزی طالبان عرضه دالر به افغانستان را قطع کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
عضو شوید
 یک روزنامه آمریکایی می‌نویسد که دولت ایالات متحده قبل از تصرف کابل از سوی طالبان تحویل دالر به افغانستان را قطع نموده بود.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "وال استریت ژورنال" می نویسد که رهبری ایالات متحده قبل از سقوط کابل توسط طالبان (ممنوع در روسیه)عرضه دالر به افغانستان را لغو کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه، وزارت خزانه داری آمریکا انتقال محموله صندوق های نقدی چاپ شده برای افغانستان را همزمان با آغاز حملات طالبان و حرکت این گروه به سوی پایتخت افغانستان را مسدود کرد.

امریکا ذخایر دولتی افغانستان در بانک های امریکایی را بست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
امریکا ذخایر دولتی افغانستان در بانک های امریکایی را بست

گفته می‌شود که این اقداماتی به دلیل ترس از دسترسی طالبان به این پول ها بوده است.

این در حالی است که واشنگتن پست نیز روز گذشته (17 آگست) اعلام  کرد که  دولت بایدن تصمیم گرفته میلیاردها دالر از ذخایر دولت افغانستان را که در موسسات مالی ایالات متحده نگهداری شده بلاک کند تا از دسترسی طالبان به این منابع جلوگیری شود.

این نشریه به نقل از یکی از مقامات دولت آمریکا اعلام کرد: هرگونه دارایی بانک مرکزی که دولت افغانستان در ایالات متحده دارد، برای طالبان قابل دسترسی نخواهد بود.

گفتنی است یکشنبه گذشته (15آگست) طالبان بدون هرگونه درگیری وارد کابل شدند و ظرف چند ساعت کنترل کامل پایتخت ذا به دست گرفتند. طالبان اعلام کردند که تمام خاک افغانستان را تحت کنترل خود دارند. اشرف غنی، رئیس جمهور کشور را ترک کرد. قرار است در آینده نزدیک، شکل جدیدی نظام در افغانستان اعلام شود و گفته می‌شود که طالبان با دولت انتقالی موافق نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала