آمریکا: در مورد بقایای اجساد در چرخ هواپیمای نظامی تحقیق می‌کنیم

© REUTERS / Shekib Rahmaniآمریکا: در مورد بقایای اجساد در چرخ هواپیمای نظامی تحقیق می‌کنیم
آمریکا: در مورد بقایای اجساد در چرخ هواپیمای نظامی تحقیق می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
عضو شوید
 نيروی هوايی آمريكا اعلام کرده که درباره بقایای بدن انسان که در چرخ هواپیمای نظامی این کشور پیدا شده است، تحقیق می‌کند. این هواپیما، پس از ورود طالبان به کابل در ميان هرج‌ومرج پیش‌آمده در فرودگاه و زمانی که در احاطه افرادی که برای خروج از کابل در فرودگاه سرگردان و به دنبال راه فرار بودند، باوجودآنکه افرادی بر روی بدنه آن بودند فرودگاه را ترک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، واحد تحقیقات ویژه نیروهای هوایی آمریکا اعلام کرده «در حال بررسی همه اطلاعات موجود در مورد هواپیمای C-17 است که از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی خارج‌شده است».

 آمریکا پاداش اطلاعات در باره ابو محمد الجولانی، سرکرده النصره را 10 میلیون دلار اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
آمریکا: مسئول هرج و مرج در فرودگاه کابل ما نیستیم

بر اساس بیانیه نیروی هوایی، «خدمه C-17 در مواجهه با وضعیت امنیتی وخیم در اطراف هواپیما، تصمیم گرفتند تا فرودگاه را در اسرع وقت ترک کنند.»

نيروی هوايی آمريكا   اعلام کرد جسدی در حفره چرخ يک هواپيمای نظامی آمريكايی که کابل را به مقصد قطر ترک کرده بود پیدا شده است.

در این بیانیه آمده است: «علاوه بر آنچه در فیلم‌ها و گزارش‌های مطبوعاتی مشاهده می‌شود، بقایای انسانی در حفره چرخ C-17 پس از فرود در پایگاه هوایی العدید قطر کشف شد.»

 هواپیما در حال حاضر توقیف شده است تا زمانی را برای جمع‌آوری بقایا و بازرسی هواپیما قبل از بازگشت به وضعیت پرواز، توقیف کند.

به گفته نیروی هوایی، بازرسان همچنین چندین گزارش در مورد «تلفات غیرنظامیان در هنگام ترک فرودگاه» را بررسی خواهند کرد، زیرا گفته می‌شود افغان‌های فراری در حین تلاش برای رسیدن به C-17 به قتل رسیده‌اند.

با ورود نیروهای طالبان به شهر کابل و پایان عمر دولت تحت حمایت غرب، هزاران نفر از شهروندان افغان روز دوشنبه در هراس از خشونت‌های طالبان به فرودگاه پایتخت هجوم آوردند تا بتوانند راهی برای فرار از کشور بیابند.

تصاویری که روز دوشنبه از لحظات برخاستن یک فروند هواپیمای باری ارتش ایالات متحده از باند فرودگاه کابل، پایتخت، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد احتمالا به یکی از نمادهای خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تبدیل خواهد شد.

در این تصاویر صدها نفر به دنبال سقوط کابل طالبان و به امید ترک افغانستان در کنار هواپیمای C-17A نیروی هوایی در حال دویدن هستند. گروهی از آنها نیز به بدنه و چرخ های هواپیمای در حال حرکت آویزان شده اند.

این تصاویر که در شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی داشت از نظر بسیاری از کاربران نشان دهنده اوج درماندگی شهروندانی است که با به قدرت رسیدن طالبان در کابل یا احساس خطر فوری می کنند و یا برای خود آینده ای در افغانستان نمی‌بینند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала