پنتاگون: طالبان در افغانستان "پناهگاه امن" به القاعده داد

CC0 / / پنتاگون: طالبان در افغانستان پناهگاه امن به القاعده داده است
پنتاگون: طالبان در افغانستان پناهگاه امن به القاعده داده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" در گزارشی فصلی به کنگره آمریکا اعلام کرده که گروه طالبان (ممنوع در روسیه) از ماه آپریل سال جاری تا جون امسال به القاعده در افغانستان پناه داده بود.

تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
نگرانی انگلیس از احتمال بازگشت دوباره القاعده به افغانستان  

اما  سهیل شاهین، سخنگوی سخنگوی گروه طالبان، پس از تسلط این گروه بر کابل به جامعه جهانی اطمینان داده است که از خاک افغانستان برای حمله به هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

او گفت، "طالبان" به القاعده و دیگر گروه های تروریستی اجازه فعالیت در خاک افغانستان را نمی دهد.

در همین حال مقام‌های وزارت دفاع آمریکا با اشاره به تسلط طالبان بر افغانستان درباره احتمال قدرت گیری دوباره القاعده و دیگر شبکه‌های تروریستی در این کشور هشدار دادند.

بنا بر گزارش نشریه «پالتیکو»، «پنتاگون هشدار می‌دهد که شبکه‌های تروریستی مستقر در افغانستان پس از کنترل طالبان (بر افغانستان) می‌توانند سریعتر از آنچه انتظار می‌رفت قدرت پیدا کنند».

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون، اعلام کرد، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا طی 24 ساعت گذشته به قانونگذاران کنگره اعلام کرد که با توجه به تسلط طالبان بر افغانستان او خواهان «ارزیابی مجدد» درباره احتمال تجمع و قدرت گیری گروه‌های تروریستی از قبیل القاعده و داعش در خاک این کشور است.

بنا بر گزارش پالتیکو، دو منبع مطلع به این رسانه آمریکایی گفتند، به رغم این اظهارات سخنگوی پنتاگون، مقام‌های دفاعی آمریکا  هشدار داده‌اند با توجه به سقوط روز یکشنبه هفته گذشته کابل به دست طالبان، احتمال این وجود دارد که شبکه‌های تروریستی در افغانستان به سرعت تجدیدقوا کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала