پنس: بایدن یگانه مسئول اصلی قدرت گرفتن طالبان است

CC BY 2.0 / Michael Vadon / Vice President Mike Pence at CPAC 2017پنس : روسیه، ایران و تروریسم تهدیدات اصلی جهانند
پنس : روسیه، ایران و تروریسم تهدیدات اصلی جهانند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
عضو شوید
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، جو بایدن را بابت خسارات گسترده به ارتش این کشور حین خروج از افغانستان به باد انتقاد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، رئیس جمهور فعلی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و  بایدن را تنها کسی دانست که مسئول اصلی تحولات در افغانستان است.

ترامپ: بایدن به دنبال پیروزی طالبان باید با شرمندگی استعفا دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
ترامپ: بایدن به دنبال پیروزی طالبان باید با شرمندگی استعفا دهد

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با وال استریت ژورنال با انتقاد از جو بایدن و با اعلام اینکه او مسئول اصلی تحولات اخیر در افغانستان است اعلام کرد: «هیچ طرح و برنامه‌ای برای انتقال میلیارد‌ها دلار تجهیزات آمریکایی که اخیرا به دست طالبان افتاده  و یا تخلیه هزاران آمریکایی که در حال تلاش برای فرار از کابل هستند، وجود ندارد.»

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، آمریکا در بیست سال حضور نظامی خود در خاک افغانستان، از 11 سپتامبر 2001 تا به امروز بیش از 800 میلیارد دالر برای جنگ افغانستان به طور مستقیم هزینه کرده و حدود ۸۵ میلیارد دلار هم برای آموزش ارتش افغانستان که حتی چند هفته هم نتوانست پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور مقابل پیشروی نیرو‌های طالبان ایستادگی کند خرج کرده است.  به طور کلی و در مجموع به گفته بخش هزینه‌های جنگ دانشگاه براون، آمریکایی‌ها در این 20 سال اشغالگری خود در افغانستان بیش از 2 هزار  و 26 میلیارد دالر هزینه کرده اند.

این هزینه‌ها را باید در کنار تلفات جانی افرادی در نظر گرفت که در این جنگ 20 ساله کشته شدند. در این مدت بیش از 69 هزار پلیس، 47 هزار غیرنظامی و 51 هزار نیروی نظامی افغانستانی کشته شدند. این آمار در کنار ده‌ها هزار غیرنظامی شامل زنان و کودکان افغانستانی است که در این مدت جان خود را از دست دادند.

مقامات آمریکایی معتقدند حتی پس از خروج از خاک افغانستان به دستور جو بایدن هم باید برای مدت‌ها هزینه‌های زیادی بابت این جنگ پرداخت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала