فرار اشرف غنی با 169 میلیون دالر

© Photo / ARGفرار غنی با 169 میلیون دالر
فرار غنی با 169 میلیون دالر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
عضو شوید
سفیر افغانستان در تاجکستان می‌گوید که رئیس‌جمهور سابق افغانستان 169 میلیون دالر را از خزانه دولت سرقت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد ظاهر اغبر، سفیر افغانستان در دوشنبه، پایتخت تاجکستان در کنفرانسی خبری اعلام کرد اشرف غنی، رئیس‌جمهور فراری افغانستان پیش از اینکه از کابل خارج شود 169 میلیون دالر از خزانه دولت سرقت کرده بود.

امارات حضور اشرف غنی با خانواده‌اش در این کشور را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
امارات حضور اشرف غنی با خانواده‌اش در این کشور را تایید کرد

سفیر افغانستان فرار اشرف غنی را خیانت به دولت و ملت توصیف و اعلام کرد که امرالله صالح، معاون رئیس‌جمهور را به عنوان رئیس‌جمهور افغانستان به رسمیت می‌شناسد.

اغبر تاکید کرد که با پولیس اینترپل تماس خواهد گرفت تا غنی را بازداشت کرده و به دادگاه‌های بین‌المللی ارجاع دهد.

«شاهریر نظریف» مدیر دفتر مرکزی ملی اینترپل در تاجکستان می‌گوید که چنین تجدیدنظری در مورد بازداشت غنی دریافت نکرده است. وی می‌گوید: ابتدا، آنها (افغانستان) باید با صدور بیانیه تحت تعقیب به دبیرکل اینترپل مراجعه کنند و سپس ما آن را بررسی خواهیم کرد.

بعد از گمانه‌زنی‌های طولانی درباره کشوری که اشرف غنی به آن پناه برده است وزارت خارجه امارات اعلام کرد رئیس‌جمهور سابق افغانستان و خانواده او در امارات هستند و ابوظبی به دلایلی که آن‌ها را بشردوستانه خواند از غنی و خانواده‌اش استقبال کرده است.

اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد کشور دیگری را برای پناه بردن انتخاب کند.

پیش از این، امرالله صالح، معاون اول رئیس‌جمهور پیشین افغانستان گفته بود که بر اساس قانون اساسی و در غیاب محمد اشرف غنی، خود را «سرپرست مشروع» مقام ریاست جمهوری می داند. وی گفته بود که برای تحکیم جایگاهش با تمام اقشار افغانستان و رهبران قومی در تماس است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала