امریکا: طی 24 ساعت گذشته دوهزار نفر را از کابل خارج کردیم

© REUTERS / Courtesy of Defense Oneامریکا: طی 24 ساعت گذشته دوهزار نفر را از کابل خارج کردیم
امریکا: طی 24 ساعت گذشته دوهزار نفر را از کابل خارج کردیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
وزارت خارجه ایالات متحده امریکا اعلام کرد که نیروهای امریکایی طی 24 ساعت گذشته حدود دو هزار نفر را از پایتخت افغانستان، خارج کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه امریکا روز چهارشنبه، 18 اگست، دریک نشست خبری اعلام کرد که نیروهای ما طی یک شبانه‌روز گذشته حدود 2 هزار نفر را از کابل، خارج کرده اند.

امریکا روزانه هزاران مترجم افغان را از کابل خارج خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
امریکا روزانه هزاران مترجم افغان را از کابل خارج خواهد کرد

وی گفت: طی 24 ساعت گذشته، حدود 2 هزار نفر با پروازهای نظامی امریکا از کابل تخلیه شده اند.

به گفته وی، طی چند روز گذشته، دیپلمات‌های امریکایی در کابل حدود پنج هزار درخواست را که مایل به ترک از افغانستان بودند، بررسی کرده اند.

اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد کشور دیگری را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала