روسیه از آمادگی طالبان برای مذاکرات میان افغان‌ها استقبال می‌کند

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از آمادگی طالبان برای مذاکرات میان افغان‌ها استقبال می‌کند
روسیه از آمادگی طالبان برای مذاکرات میان افغان‌ها استقبال می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه، از اعلامیه طالبان مبنی بر اینکه آماده مذاکرات میان افغان ها اند، استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار و گفتگو با وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی دولت لیبیا، گفته است که روسیه اعلامیه "طالبان" مبنی بر اینکه می خواهند با دیگر گروه‌های سیاسی در افغانستان وارد مذاکرات صلح شوند، استقبال میکند.

لاوروف: هنوز تمام خاک افغانستان در کنترول طالبان نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
لاوروف: هنوز تمام خاک افغانستان در کنترول طالبان نیست

وی افزود که جلسه‌ای با حضور عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان و حکمتیار رئیس حزب اسلامی افغانستان برگزار شده است
وزیر خارجه روسیه اظهار داشته است که مسکو خواهان آن است تا همه مشارکت کنندگان تصمیم خود برای گفتگو را اعلام کرده و در راستای منافع ملت افغانستان توافق کنند.
آقای لاوروف تاکید کرد: "ما از هر طریق ممکن چنین فرایندهایی را تشویق کرده و تلاش خواهیم کرد که چنین تصمیماتی به نتایج مشخصی برسند."
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد کشور دیگری را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала