ادعای ترامپ: روسیه تجهیزات ما را کاپی خواهد کرد

© REUTERS / Carlos Barriaادعای ترامپ: روسیه تجهیزات ما را کاپی خواهد کرد
ادعای ترامپ: روسیه تجهیزات ما را کاپی خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده امریکا مدعی شده است که روسیه تجهیزات امریکایی که به دست طالبان افتاده است را کاپی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا در مصاحبه‌ای که با نیوزمکس داشت، مدعی شده است که روسیه و چین تولید «نسخه های ارزان» هلیکوپترها و تانک‌های امریکایی که در افغانستان بدست‌ طالبان (گروه ممنوع در روسیه) افتاده است را فراهم خواهند کرد.

ترامپ: اشرف غنی فاسد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
ترامپ: اشرف غنی فاسد بود

پیش از این، ترامپ گفته بود که هلیکوپترهای امریکایی که به ارتش افغانستان تحویل داده شدند، حالا آنها توسط روسیه مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور پیشین امریکا از بایدن انتقاد کرد که امریکا در جریان خروج از افغانستان از حمل یا انهدام سلاح‌های پیشرفته مراقبت نکرده است.

ترامپ می‌گوید: آنها (طالبان) اکنون هلیکوپترهای بلک هاوک و تانک‌های که بهترین در جهان هستند، را دارند. روسیه از آنها (تجهیزات امریکایی) برای تجزیه و تحلیل و کاپی نمودن استفاده خواهد کرد و چین همچنان این کار را خواهد کرد.

امریکایی‌های اعتراف می‌کنند که طالبان سلاح‌ها و تجهیزات زیادی را دریافت کرده اند که آنها در جریان دو دهه به نیروهای دولتی افغانستان داده شده بود.

آقای ترامپ گفت که اگر به جای بایدن می‌بودم، تمام سلاح‌ها را انتقال و احتمالاً پایگاه‌های نظامی امریکا را منفجر می‌کردم.

وی گفت: این برنامه ما بود و بسیار موفقیت‌آمیز، اما متاسفانه آنها این کار را به روش خود انجام دادند.

اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد کشور دیگری را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала