بایدن: طالبان تغیر نکرده اند

© REUTERS / Jonathan Ernstبایدن: طالبان تغیر نکرده اند
بایدن: طالبان تغیر نکرده اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده، به این فکر است که طالبان از سال 2001، زمانی که ایالات متحده وارد افغانستان شد، تغییر نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ای‌بی‌سی، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در اظهارات اخیر گفته است: من فکر می کنم آنها دچار نوعی بحران وجودی در مورد اینکه آیا آنها می خواهند توسط جامعه بین المللی به عنوان یک دولت قانونی به رسمیت شناخته شوند هستند.

Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
بایدن: سقوط دولت افغانستان تا پایان سال پیش‌بینی شده بود

بایدن افزود: آنها به این فکر می کنند که آیا غذا برای خوردن دارند، آیا دارای درآمدی هستند که بتواند از این راه درآمدزایی داشته باشند یا اقتصاد را اداره کنند. آیا می توانند جامعه ای را که در واقع می گویند برایشان اهمیت دارد، در کنار هم نگه دارند یا خیر. با این حال روی هیچ یک از این موارد حساب نمی کنم.
رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد که گروه طالبان از سال دوهزار که امریکا به افغانستان داخل شدند تا هنوز، هیچ تغیری نکرده اند.
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала