فرماندهان پولیس در قندهار همچنان درقید طالبان

© Photo / General Tadeen Khan Achakzai تادين خان اچکزيفرماندهان پولیس در قندهار همچنان درقید طالبان
فرماندهان پولیس در قندهار همچنان درقید طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
عضو شوید
فرمانده پیشین پولیس قندهار اظهار کرده است که طالبان تاهنوز فرمانده هان پولیس را آزاد نکرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، تادین خان، فرمانده پیشین پولیس قندهار که اکنون در هند به سر می‌برد گفت: وضعیت در قندهار عادی است. همه مقامات دولتی برای کار فراخوانده شده اند. علاوه بر این، فرماندهی پولیس شهر ما مانند گذشته فعالیت می کند. هیچ مدرکی مبنی بر انتقام ازسوی طالبان یا حوادث خشونت وجود ندارد."
وی خاطرنشان کرده است که گروه طالبان افراد خود را به ادارات دولتی و ادارات پولیس فرستاده اند.
درعین حال، او افزوده است: ما هیچ گزارشی از وقوع هرگونه خشونت دریافت نکرده ایم. اما برخی از فرماندهان پولیس در شماری از ولسوالی های قندهار هنوز تحت بازداشت طالبان هستند."
وی درمورد آینده قندهار خوشبین است و گفت: "واقعیت این است که رهبری طالبان تغییر کرده است. اکنون آنها مصمم هستند و می خواهند روابط خوبی با جهان خارج برقرار کنند. بنابراین من فکر نمی کنم که آنها یک رژیم و قوانین خشن را مانند گذشته روی کار بیارند."
اما در مورد اینکه آیا در قندهار در برابر طالبان مقاومتی وجود دارد، اظهار نظری نکرد.
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала