قطر روی کریدور امنیتی برای کسانی که مایل به ترک افغانستان هستند کار می‌کند

CC BY 2.0 / Juanedc / Doha, Qatarقطر روی کریدور امنیتی برای کسانی که مایل به ترک افغانستان هستند کار می‌کند
قطر روی کریدور امنیتی برای کسانی که مایل به ترک افغانستان هستند کار می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
عضو شوید
قطر و شرکای بین المللی‌اش در تلاش هستند تا یک راهرو امنیتی برای غیرنظامیانی که مایل به ترک افغانستان هستند، فراهم کند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری الجزیره اعلام کرده است که قطر درحال برنامه سازی یک کریدور امنیتی برای افغان‌هایکه میخواهند کشورشان را ترک کنند، است.

هشدار طالبان به افرادیکه پاسپورت ندارند: به میدان هوایی نیایید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
هشدار طالبان به افرادیکه پاسپورت ندارند: به میدان هوایی نیایید

سرویس مطبوعاتی قطر اعلام کرده است: "ما به همراه شرکای بین المللی خود در حال کار برای ایجاد یک کریدور امنیتی برای شهروندان، روزنامه نگاران و دیپلمات‌های افغان هستیم."
نیز افزوده اند که حل و فصل سیاسی همه جانبه در افغانستان تنها از طریق دیپلماسی و گفتگو حاصل می شود و ما با سازمان ملل متحد، واشنگتن و شرکای بین المللی خود برای تأمین امنیت مردم افغانستان همکاری می کنیم.
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала